15 Şubat 2016

PİRİNÇ UNU TARİFİ (BEBEK İÇİN +6 AY)


PİRİNÇ UNUNDAN ŞEKERSİZ MUHALLE

Eveeet... Oğluşun 6.ay bitimiyle birlikte evde yapılan şeyler artmaya başladı! 
Bahsettiğim gibi uykusuz bir oğlunuz varsa da doktorların ilk lafı: 'Gece yatmadan muhallebi yedirin!' olur. 
Neden mi? Çünkü yatmadan önce yediği gıdanın glisemik indeksi yüksek olmalı ki bebek acıkıp uyanmasın. 
Bu sebeple 'evde yapılabilir mi?' araştırmaları başladı ve tabi ki yapıldı!

'Evde yapılabilir mi?' sorusunu sorduktan sonra inanamayacağınız bir çok şeyin yapımının aslında çok kolay olduğunu görüyorsunuz! 


PİRİNÇ UNU TARİFİ

Malzemeler:

Pirinç
Sıcak su
Tepsi
Mümkünse robot

Pirinç:Sıcak su oranı 1:2 olacak şekilde pirinçleri bir gece önceden sıcak suda bekletiyoruz. 

Ertesi gün suyunu akıtıp (veya süzüp) bir tepsi üzerine yayıyoruz. Amaç fazla suyunun gitmesi ama kuruması değil!!! 

ISLANMIŞ PİRİNÇ SERİM

Ara ara elinizle dağıtarak ters yüz edip tamamen kurumadan alıp robottan güzelce çekiyoruz. 

İyice ufalandıktan sonra yine tepsiye yayarak sıcak bir yerde kurumaya bırakıyoruz. Ben bu laf için muhakkak fırın kullanırım ;)
Birbirine yapışmayacak kıvama gelene kadar 40-50 derece fırında 15-20 dakika kurutup kontrol edip onayladıktan sonra biraz sıcağıyla bekletiyoruz. 


PİRİNÇ UNU KURUTMA


Ondan sonra paketleme işlemi ve afiyet olsun ;) 

Bebek için muhallebi yapımı tarifine geçebilirsiniz: ŞEKERSİZ MUHALLEBİ (BEBEK İÇİN +6 AY)
Dağınık Anne

Her şeye ilgisi olan uykusuz, vakitsiz, dağınık bir kadın, 2014'ten beri de uykusuz bir ufaklığın annesi.
Blog onun terapisi, yemek kitabı, kütüphanesi, hayattan kareleri... İmla takıntılı, detaycı, teknoloji ve bulmaca meraklısı, yorumları blogunun baş tacı, kırmızı delisi, Sherlock ve Iron Man hayranı bir sağlık çalışanı. Sağ ve sol beyni eşit çalışan canlı bir savaş alanı. Seven, isteyen herkese blog yazmayı tavsiye eder. İlgi duyan herkesi de bekler!
Dağınık Anne: Yazıldığı gibi okunur... Okunduğu gibi anlaşılır...

BU YAZILAR DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

21 yorum:

  1. Pirinç unu ile yapılan muhallebileri ne severdim yaa, anneme zaman zaman yaptırmışlığım da vardı, hey gidi hey :)))
    Korelilerin pirinç kekini yapıcam Dağınık! un kısmını seninkine göre yapayım o da doğal olsun :)))
    Kalemine sağlık, ellerine ayrı sağlık, ruh ikizim!!!!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de tadına bakma ayağına yiyorum Fenom ;))) Hele muzlusu!! ;))
      Yapma tarihini belirt de kontrol edeyim olmuş mu olmamış mı :D pirinç unlu kek? İlginç geldi kulağıma? Sayendr öğreniriz biz de :)

      Canım Ruh İkizim!!! Senin de şimdiden eline sağlık, pek teşekkürler :)

      Sil
  2. ne güzel zamanlar bunlar :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel değil mi Kitap Eylemi :)) Bir de uyusa daha da güzel zamanlara yelken açacağız :D
      Çok teşekkürler yorumun için :)

      Sil
    2. uyur uyur... zamanla uyutmak için yanına yatışını , rahatça kokusunu içine çekmeyi bile özlüyorsun :)

      Sil
    3. Ah Kitap Eylemi, bu sözler öyle rahatlatıo ki beni :))) yanıma yatmıyor ki eşek sıpası :D

      Sil
  3. Pirinç unu tarifi benim gibi birçok bayanın çok işine yarayacak. Teşekküeler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Kader, yorumların ve beğenilerin için çok teşekkür ederim :))
      Evet, ben de bu kadar kolay olduğunu öğrenince yapmaya başladım... Umarım sen de yapar seversin :)

      Sil
  4. Her paylaşımında sana bir hayran kalır oldum. Bunuda mı kendin yaptın. Süper annesin cidden ya. Ben bebeme hazır yedirdim ya hep:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bana mı??? Bana mı :))))) Anne Güncesi senden bunları duymak çok gururlandırdı ama kendine ÇOOOOOK HAKSIZLIK EDİYORSUN :) Bir sor başka neler yapabiliyorum? Anca böyle ufak tefek şeyler... Tek paylaşma amacım da benim gibi evde yapılamayacağını düşünenler varsa korkmasın diye. Ama gel gör ki o kadar az zaman ayırabiliyorum ki ;( Annelik hep vicdan azabı sanırım ;((( asla tatmin olamıyorsun...

      Senin gibi 2 çocuk sahibi, üzerine bu kadar aktif, becerikli olmak! Hayal sanırım benim için :) harikasın sen! Deme lütfen böyle ;(

      Sil
  5. Her paylaşımında sana bir hayran kalır oldum. Bunuda mı kendin yaptın. Süper annesin cidden ya. Ben bebeme hazır yedirdim ya hep:(

    YanıtlaSil
  6. Eskiden anneannem yapardı bunu o pirinçleri havanda döverdi,ben de denk gelirsem bayıla bayıla yerdim özledim şimdi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaa ne güzel Gül! İyi uğraşmıştır havanda! Eline sağlık... Şimdi her şey daha kolay tabi :)

      Sil
  7. Tüm detayları ile anlatmışsın, emeğine sağlık canım:) hiç de böyle yapıldığını bilmiyordum daha neler neler öğrenicem sayende :) afiyetler olsun oğluşuna :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de bilmiyordum Renkli Mutfak ben de! O minnaklar yok mu o minnaklar :)) neler araştırdım neler buldum! Bak diyorum sana özelden de olsa yaz yazdıklarım dışında da bilgi çok :)
      Çok teşekkür ederim güzel yorumun için!

      Sil
    2. İnsana herşeyi öğretiyorlar dimi :)
      Özelden derken henüz Mail'in var mı bakamadım, Bilgi dedi mi tamam akan sular durur :) Sağol Canım..

      Sil
    3. Hem de neler neler her gün yeni bir şey öğreniyoruz.. Eski ilgil alanları sizlere ömür :)
      Mailim de aynı canım: daginikanne@gmail.com
      İstediğin zaman yazabilirsin, sorabilirsin mutlu olurum :)

      Sil
  8. Bir vakit ben de pirinç ununu kendim yapmıştım. Çocuklar büyüyünce bıraktım tabi artık.. Ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah ben de büyüteyim inşallah Pasta Sepeti :) Elinize sağlık sizin de :)
      Çok teşekkür ederim!!!

      Sil
  9. Bebişlerin göbüşleri doysun, afiyet olsun :)
    Ben de yapayım bundan, teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin aminn! Doysunlar diye bin takla atıyoruz :) Bu da özellikle gece uyanan bebekler için! :) Teşekkürler Kahve Yanı :)

      Sil

Yorumlarınız benim için çok önemli! Olumlu olumsuz fark etmez, düşüncenizi paylaşır mısınız?
(Lütfen link bırakmayınız, link olan yorumları silmek zorunda kalıyorum. Anlayışınız için teşekkür ederim)

Blogger tarafından desteklenmektedir.