10 Kasım 2015

ŞEKERSİZ SAĞLIKLI DONDURMA (BEBEK İÇİN +6 AY)


bebek icin saglikli dondurma
SAĞLIKLI DONDURMA
Yaz sıcaklarını yeni geride bırakmışken zamanlamam kötü olabilir.
Ama bu tarifi yazın da okuyor olabilirsiniz onu da düşünmek lazım. Ayrıca bir kesim de var ki yaz kış demeden dondurma yiyebilen (kesinlikle onlardan değilim :)).

Bu dondurma çubuklarını İkea'da buldum ve hemen aldım! Bir de kapağı var, kapak kısmına dondurmak istediğiniz malzemeyi koyuyorsunuz, sonra içine bu çubuğu saplayıp dik bir konumda donduruyorsunuz!

sekersiz dondurma tarifi
DONDURMA KAPAĞI
Şimdilerde farklı markalarda da bu tarz ürünler çıkmış, hatta A101'de bile görmüştüm. 
Tatlıyla çok aram olmadığı için ve şeker tüketmek istemediğim için bu çubukları sağlıklı tarifler için donduracağız. Oğlum da henüz şekerle tanışmadı, umarım tanışmaz. 

Meyveli yoğurt yapacağız! 
Koyduğunuz meyveler sulu olmazsa rengi daha beyaz olabiliyor. Bu fotoğraftaki kavunlu kirazlı yoğurt. 
Yoğurt sevmiyorsanız meyvenin kendisini bile dondurabilirsiniz ben bu çubuklara bayıldım!

Efendim tarif adında gizli... 

ŞEKERSİZ DONDURMA TARİFİ (BEBEK İÇİN +6 AY)
MALZEMELER:
- Bir tutam yoğurt (evde mayalamak için tıklayın)
- Ufak ufak kesilmiş istediğiniz meyve 
- İsteğe göre tarçın (ben katıyorum)
- Yine isteğe göre bal (bebek için +12 ay) veya pekmez (+6 ay)

YAPILIŞI:
Karıştırıp kaplara dolduruyoruz.

Kaptan çıkarmak sorun olabiliyor, dışını biraz ıslatıp çubuğu oynattığınızda çıkıyor, bilginize.

AFİYET OLSUN!

Yorumlarınızı bekliyorum...
Dağınık Anne

Her şeye ilgisi olan uykusuz, vakitsiz, dağınık bir kadın, 2014'ten beri de uykusuz bir ufaklığın annesi.
Blog onun terapisi, yemek kitabı, kütüphanesi, hayattan kareleri... İmla takıntılı, detaycı, teknoloji ve bulmaca meraklısı, yorumları blogunun baş tacı, kırmızı delisi, Sherlock ve Iron Man hayranı bir sağlık çalışanı. Sağ ve sol beyni eşit çalışan canlı bir savaş alanı. Seven, isteyen herkese blog yazmayı tavsiye eder. İlgi duyan herkesi de bekler!
Dağınık Anne: Yazıldığı gibi okunur... Okunduğu gibi anlaşılır...

BU YAZILAR DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

16 yorum:

  1. Şu an boğazlarım acıyor, yutkunmakta zorlansam da olsa yerim yani :) Bebeğini olabildiğince şekerden uzak tutman çok güzel zira bağışıklığı alt üst eden kendisi, Karatay'ı seviyorum boşa bas bas bağırmıyor tabii anlayana.. Ellerine sağlık dağınık anne...

    YanıtlaSil
  2. Merhabalar :) Afiyet olsun gece gece iştah açıcı gözüküyor valla :)

    Keşif etkinliğiyle geldim beklerim :)
    balinkokusu.blogspot.com.tr

    YanıtlaSil
  3. Aynen Kore Fenomeni! Şeker 1 numaralı zararlı besin malesef.. Umarım geç tanışır! Benim gibi meyve-pekmez-bal keser inşallah :)))
    Geçmiş olsun boğazın ;( içeceklerine bal kat muhakkak.. Ve bol c vit... Bol sıvı.. Aman dikkat!

    YanıtlaSil
  4. Hoşgeldin Bal kokusu! :) Bak bal öneriyorum sürekli tam üzerine geldin ;)))

    Keşif etkinliği candır ;)) Sefalar getirdin!
    Ben de iadei ziyaret ve iadei takip yaptım ;))

    Tasarımın çok hoş, Güzel bloglar, keyifli takipler :)))

    YanıtlaSil
  5. Dipdip not: Benim sıpa bu dondurmayı yemekten çok sağa sola sürmeyle ilgilendi :) daha erkenmiş demek dedim ben götürdüm ;)) hehe... Ama soğukta dondurma yiyemem! Hasta olurum hemen hiç acımam ;D

    YanıtlaSil
  6. Sağlıklı dondurma kulağa ne hoş geliyor, çok güzel de görünüyor.Keşif etkinliğinde görüp geldim çok mutlu oldum.Bize de bekleriz, sevgilerimle

    YanıtlaSil
  7. Hoşgeldin!!! :) ben de geldim, GFC'den de takip ettim :) hamilelik anılarınla mini nostalji yapayım!!! :)
    Keyifli günlermiş cidden!! İlk 6 ayımın her günü migrenle zonklayan bir kafayla geçti :))) ama sonraki 3 ay güzeldi hakkını yemeyim!!
    Keşke vaktim olsa da ben de paylaşsam tecrübelerimi!
    Sağlıkla kucağınıza alın inş!

    6.ay sonrasında da ek gıda sorunsalında sağlıklı pratik anne tariflerime beklerim :)

    YanıtlaSil
  8. Tarif çok basit, aslında hemen de uygulayabilirim. Bal pekmez hepsi mevcut, bahsettiğiniz aparat yok ama küçük tahta kaşıklarım var onlarla sağlıklı dondurma yapabilirim. Fikir ve paylaşım için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet Zülal, meyveli yoğurdu dondurmaya çeviriyoruz :) aslında onu bir de çikolataya banmak var ama aaah ah :D
      Bal-pekmez isteğe bağlı.
      Şeker benim tercihim değil ama istersen şeker de koyabilirsin :)
      İçindeki meyve ne kadar tatlıysa şeker ihtiyacı o kadar azalıyor!

      Bu aparatı ikea'da buldum ve pek sevdim! Ama tabi ki her şeyle yapılabilir!

      Ben teşekkür ederim yorumun için :)

      Sil
    2. Sıcakların iyice bastırdığı şu günlerde sağlıklı dondurma yapmanın tam zamanı.

      Sil
    3. Sıcakların iyice bastırdığı şu günlerde sağlıklı dondurma yapmanın tam zamanı.

      Sil
  9. Amanin yapma bunu bana ya offf istiyorum onu hunharca bağırsam olur mu ki :D yaz-kış farketmez benim gibi dondurma canavarları dibine kadar süpürür :P sen farketmeden ben blogu bi talan edip çıkıcam :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahaha komşum :D hunharca bağır 3 kere gelsin ;D
      Yemedi benim uyuz zaten sana yaparım ben de :)))
      Sen talan et al feda olsun! Eti senin kemiği de talan etme yetkin var ben bakmıyorum rahat ol :P

      Sil
    2. Ay ama ya o niye yememiş ki dondurma bul kaç demişler :D
      O zaman sen Atakanla bize pilav yıpır mısın ki :)) Oda pilav canavarıymış bende bendee :D
      Bana robot musun demese neler yapcam da aşalıyor böyle ne demek robot ya ni demek :)))

      Sil
    3. Gözde, şaka gibi ama geçen akşam çıkardım buzluktan ve yedi :D oynayarak hem de :) Hem yiyor hem geri kabına koyuyor :) Belki bu yaz yediririm bakalım ;)
      Ah hem de nasıl! Gözü dönüyor pilavda her yer pilav oluyor!!! Kaşıkla, tek tek elle :D Aman Allahım nane görüntüsü bir şey değil yanında :P
      Gel ben güzel pilav yaparım tereyağlı ;)

      Sil

Yorumlarınız benim için çok önemli! Olumlu olumsuz fark etmez, düşüncenizi paylaşır mısınız?
(Lütfen link bırakmayınız, link olan yorumları silmek zorunda kalıyorum. Anlayışınız için teşekkür ederim)

Blogger tarafından desteklenmektedir.