14 Aralık 2015

MİM MİRİ MİMMMMM: NE SORARDIM? NE SÖYLERDİM?

Efenim bu benim ilk MİM'im :) Şu an kayıplara karışan sevgili Dream beni eski bir mimle mimledi ve dedi ki:

'... ile karşılaşsan ne söylerdin, ne sorardın?'


Kendisinin Platon'la olan komik karşılaşmasını okumak isterseniz işte burada:
Dream vs Platon

Beni az çok tanıyanlar pratik bir soruyla mizahi yazacağımı bilir :) 

Ben de düşündüm düşündüm... 
Eğer özellikle biri olsaydı başka düşünürdüm, fakat benim şahsına münhasır beynime bıraktığı için 'kim kim kim' diye bir süre debelendim!
Evet beğendiğim, sevdiğim, görüşmek istediklerim var fakat onlara ne söylerim ne sorarım bilemedim :)))

O yüzden ben de belli bir isim yerine, tam ismini bilmediğimiz bir kişiden yana kullanıyorum oyumu... 

O kişi kim mi??



 
Efenim o kişi 'makyajı ilk bulan kişi'. 


Yazımı ona itfahen yazacağım! Kendisi isim olarak teşhis edilemediği için ve geçmişi eski Mısırlılara fln fln dayandığı için ben kendisine 'Makyaravun' demek istiyorum. 

Bu mim sayesinde makyajı ilk kim buldu araştırmasına girdim. 
Ya gerçekten bulunamadığı için ya da benim gibi insanlar sebebiyle can güvenliği tehlikede olduğu için kim olduğu bilinmiyor! Sadece ilk olarak Mısırlılar tarafından kullanıldığı biliniyor. 
Yine de onları affediyorum çünkü tek amaçları benim kastettiğim süs makyajından çok, çöl koşulları, kuru cildi nemlendirme vs amaçlıymış. 
Sonrasında Çinli vatandaşlarımız ojeyi bayağa bir geliştirmiş ve bildiğiniz kişi etiketine döndürmüşler! :) 
Ama esas süs makyajı anladığım kadarıyla -YİNE VE YİNE- antik Roma'ya dayanıyor efendim!
Bu Roma nasıl bir yerdir??? Her şeyden çıkıyorlar!!! 
Hatunların özel makyajcıları fln varmış! Para ve vakit bol tabi, sürün sürüştürün!

Ve bu isimlerden bir tanesi kesinlikle bu işin süs amacını abartıp yayılmasını sağlamıştır! O şahsiyet yüzünden erkekler pantolon gömlek giyip 'hazırım' derken bizim en hızlımız bile en az 10 dakika saçıydı başıydı makyajıydı çantasıydı uğraşıyor!!! Makyaj benim için hep 'herkesçe aynı anda bırakılması gereken' bir hayal olmuştur :)

Ben o kişiye ve buna yardım yataklık yapıp bugünlere getirip makyajı kadınların hayatına işkence olsun diye sokmuş olan tüm kişilerin gıyabında 'Makyaravun'a sormak istiyorum:

Sevgili Makyaravun, sana gelmiş geçmiş en güzel soruyu sormak istiyorum:

NEDEN?????!!!!??? :S




-------------------------------------------
Mimleri unutmuşum, sanırım çoğunuz yaptı bu mimi, ben yeniyim ya malum...
Yapmadığını düşündüğüm isimleri mimliyorum, eğer siz de yapmadıysanız buyrun lütfen :)))

'Makyaravun veya (seçtiğiniz kişi) ile karşılaşsanız ne söylerdiniz, ne sorardınız?'

Organik Çizer Turgay
Kitapçı Annem
Kalemsiz Yazar Kubilay

Yapmadılarsa:
Le yan
HanHan
İstanbul Hanımefendisi
Zülal Garipkuş
Sevdicann
Gül Özdemir
 


Benim bir mimim daha var sevgili Fenomen'in mimlediği ve Kitapçı Annem'in pekiştirdiği ;) O da ilk fırsatta...


Not: Bu yayını yayımladıktan sonra mimleri unutup blogger uygulamasından eklemek istedim... Sonuç ne mi? Hem gif'im hem de bütün format düzenlemelerim, hem yönlendirmelerim uçtu gitti garip bir yayın oldu.. Düzeltip tekrar gelmek zorunda kaldım, bu süreçte verdiğim rahatsızlıktan ötürü özür dilerim ;) Hata kaldıysa da affedin.. Yaparsınız di mi? Yaparsınız ;)
Dağınık Anne

Her şeye ilgisi olan uykusuz, vakitsiz, dağınık bir kadın, 2014'ten beri de uykusuz bir ufaklığın annesi.
Blog onun terapisi, yemek kitabı, kütüphanesi, hayattan kareleri... İmla takıntılı, detaycı, teknoloji ve bulmaca meraklısı, yorumları blogunun baş tacı, kırmızı delisi, Sherlock ve Iron Man hayranı bir sağlık çalışanı. Sağ ve sol beyni eşit çalışan canlı bir savaş alanı. Seven, isteyen herkese blog yazmayı tavsiye eder. İlgi duyan herkesi de bekler!
Dağınık Anne: Yazıldığı gibi okunur... Okunduğu gibi anlaşılır...

BU YAZILAR DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

24 yorum:

  1. Bi keresinde makyajla bir erkegin adim adim kadin yapilisini gormustum. Baska bir seferde alnindaki sivilceyi ( ki bence o bir agri dagiydi) makyajla kapatan bir kiz gordum. Eskilerin neden kizlari hamama goturduklerini simdi daha iyi anliyorum. Ne guzel piramitin yapmissin otur asagi daha ne bunlarla ugrasip kafa kariastiriyosun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok haklısın organik :)
      Piramit bitmiş! Hala süslencem derdi...

      O videoyu da sen paylaşırsın artık... ;)

      Sen de mimlisin! Bekliyorum ilk fırsatta...

      Sil
  2. Dağınık! nereden aklına geldi, beyin lopların hayran bırakıyor gün be gün!
    Roma'nın temel sloganı biliyorsundur, 'her yer Roma'ya çıkar' diye, bak sürekli çıkıyor :) ona göre inşa etmişler tarihi, olayları, merkezi hahah bak sen bile Roma'ya çıktın!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fenomeeeeen! Beğendin mi gerçekteeeen? :)))
      Senden hayranlık... Wuuu çok şiştim çok!!! :))

      Bir söylenti de İtalyanların köklerinin bize dayandığı :D ordan gene bize mi gelsek??
      Ama gerçekten çıkıyor!! Nasıl bir imparatorlukmuş!!! Helal olsun! Ben bile bahsettim haha :D

      Sil
    2. Yaa adamlar mimarisine bile yansıtmış, inatla, hangi yola gidersen git o merkeze çıkıyor ki!
      Yaa ben seviyorum Akdeniz ülkelerini, İspanya, İtalya falan :) Ama acayip bağırarak konuşuyorlar o ayrı, kafaları her daim güzel gibi :)
      ÇOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOk beğendim, Dağınık!
      Bu arada pazartesi nostaljisi paylaşımımı gördün mü? O filmi de kaçırma he!

      Sil
    3. Filmi film sorumlumuza gösterdim, o da emin olamadı, demek ki izlenecek ;)
      Roma öyle aynen! 2 kez gitme fırsatım oldu, ikincide rehber olmuştum :D
      Venedik benim favorim!
      Ve aynen İspanya da ayrı güzel sıcaklık açısından :)

      Beğenmene çoooook sevindim ben de :))

      Sil
  3. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  4. 10 numara 5 yildiz bir yazi olmus alkislar sana daginik..
    Makyaravun a benimde bir sorum var.."hey bre kafir..iyi hos buldunda makyaji kim dedi sana super guzel.olmis diyede devam ettirdin nesiller boyu "

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten mi kitapçıııı :)))
      Saolun yaf keyiflendim bu yorumları okuyunca :))))

      Aynen katılıorum! Hadi yaptın bişi, kim gaz verdi devam et die? Bu noktaya nasıl ve nie geldin :))!

      Sil
  5. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  6. Teşekkür ederim canım mimledigin icin. Yalnız nerden aklına geldi bu makyaravun. .ilahi sen..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlahi ben ;)))
      İşte bana bırakırsa olacağı bu :)

      Daha önce yapmamışsındır umarım? :)

      Sil
  7. Bence bu makyajı, süslenme işini erkeklere bırakacaktık :D Neden başta kadınlar kabullenmiş ki? Yaktın bizi Roma :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Di miii di miiiiii Kağıt Salıncak????
      Bence en çok onlara yakışırdı ahahhaa :D
      Hala geç değil demek istiyorum (insan hayal etmeden yaşayamazmış!!!) belli mi olur?
      Ben makyaj yapmayarak bu akımı başlatmaya çalışıorum bakalım ahaha :D

      Sen yaptın di mi bu mimi?

      Sil
  8. haha süper olmuş bu ya makyaravun'u çok sevdim :)) bence de neden yani mis gibi doğal doğal olsaydı herkes de yüzündeki katmanı sildiğinde taş gibi hatunu kapattığını sanan zavallı erkekcikler dumura uğramasalardı ne olurduuu :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahhahaa di mi ya Dream! Ayıptır! Resmen işgüzarlık bu!! :D

      Güzel kadın yoktur boyanan kadın vardır ahahha (çamuru da atalım ;D)

      Sil
  9. Merhaba,
    Blogunuzu yeni keşfettim. Sizi takibe aldım, bana da beklerim. Sevgilerle...
    www.neclasolen.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Beğendiniz mi peki bir şey yazmamışsınız :))

      Ben de gelirim, görüşmek üzere! :)

      Sil
  10. Ne sorardım ne söylerdim? Azıcık düşüneyim taşınayım, mimi yapayım. Yeni gördüm mim yazını hatta bu mime ilk kez rastladım. Bir konu tespit eder etmez hayli yaratıcı bulduğum bu mimi yapacağım. Makyaj konusunda esprili bir yaklaşımla yazdıkların hoşuma gitti. Mısır, Çin, Roma elele verip resmen kuyumuzu kazmışlar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merakla bekliyoruz Zülal :) şaşırt bizi hadi ;)))

      Ah sorma o vatan hainlerini!!!
      İnsan dostuna bunu yapar mı???

      Sil
  11. aa, dur, dur, ben bu mimi yorumsuz mu bırakmışım?
    ben bu mime yorum yaptım sanıyordum oysa. *şaşkınlık içinde ki Riv...*
    birde makyaravun'a soracağın soruları ne keyifle okumuştum o an.
    hatta dağınık yine yapacağını yapmamış, nereden aklına esmiş demiştim.
    şu an bile onu düşünürüm. nereden aklına esti dağınık?
    harika olmuş ama. :D gerçekten niçin makyaravun. nedeeenn?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaa Riv'im cnm hoşgel sen hep gel :)
      Yorum yapmasan da bilirim ben baktığınızı :) keyiflendiysen ne mutlu ;) global bir soruna el atayım dedim ahaahaha :D
      Aynen neden neden nedeeen?
      Açaydım gollarımı!! Boyamaaa diyeydimmm!!! Makyaravun yüzündeeeen :D ahahah

      Sil
  12. Makyaravun deyince aklımdan Mısır'lı bir firavun veya Babil, İyon, vs. li biri filan mı geçmedi değil:)))çok hoşsun arkadaşım harika bir isim olmuş, hakikaten kadınların makyaj merakı neden, niye ortaya çıktı acaba? :))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Müjde Hanım yaklaşmışsınız kesinlikle oralardan bir karakter bu :D Hepimizin başını yakan :)
      Ah o "neden" sorusunu bir sorabilsem gerçekten :D
      Çok teşekkür ederim güzel yorum için :)

      Sil

Yorumlarınız benim için çok önemli! Olumlu olumsuz fark etmez, düşüncenizi paylaşır mısınız?
(Lütfen link bırakmayınız, link olan yorumları silmek zorunda kalıyorum. Anlayışınız için teşekkür ederim)

Blogger tarafından desteklenmektedir.