4 Şubat 2016

EV YAPIMI KETÇAP (BEBEK İÇİN +12 AY)

EV YAPIMI KETÇAP
Niyetlenince nelerin evde yapılabileceğini gördükçe şaşırıyorum. İnsan bir yerde görüp duymadıkça veya mecbur kalmadıkça bazı şeyleri evde yapmaya niyetlenmiyor bile (bakınız benim şaşkınlıklarım). Bu sebeple böyle minik pratik tarifleri elimden geldiğinde (yani diyor ki junior izin verirse) paylaşmaya çalışıyorum. 
Yine bunlardan biri: Ketçap
Aslında: Aromalı domates sosu :)

Malzemeler:
4 domates
1-2 yemek kaşığı biber salçası
3 arpacık soğan
2 diş sarımsak
Yarım çay kaşığı tarçın
1 çay kaşığı karabiber
1 karanfil
Yarım çay kaşığı zencefil
Çeyrek cennet elması :) (tabi ki şeker yerine! Siz bir tutam şeker de kullanabilirsiniz)
1 tatlı kaşığı elma sirkesi
1-2 yemek kaşığı zeytinyağ
Salçanız tuzlu değilse bir tutam tuz

Yapılışı:
Domates, soğan ve sarımsağı robottan geçirin (parçalansa yeter) ve bir tencereye alın. Salça, tarçın, karanfil, zencefil ve cennet elması (veya şeker) ekleyin. Ocağın altını orta ateşte yakarak ara ara karıştırarak pişmesini sağlayın.  

KAYNATMA

Böyle güzel güzel fokurdamaya başlayınca birkaç dakika daha fokurdatıp altını kapatın.

SÜZME
Sonra tel bir süzgeç yardımıyla ketçabınızı posalarından ayırın. Ben eze eze bayağa bir kısmını değerlendirdim. Posa kısmını da atmadım, kahvaltıda çemen gibi yedik, çok da lezzetli tavsiye ederim!

MÜTHİŞ LEZZETLİ POSA

Gelelim esas kısma: 
 
SÜZME SONRASI
Domates çorbasını andıran böyle bir sıvı kalıyor. Zeytinyağ ve sirkeyi (ve tuzu yetersiz geldiyse tuzu) bu aşamada ilave edip altını yine orta ateşte açıp istediğiniz kıvama gelmesini sağlayın. Kıvam tercihi size bağlı aslında. Ben böyle sulu istiyorum derseniz bu aşamada durabilirsiniz. 

İstediğiniz kıvama geldikten sonra ben küçük bir kavanoza tüketmelik, diğer küçük kavanozlara da konservelik hazırladım. 

Konserve tutkumu bilen biliyor :) Kısa zamanda tüketemeyeceğim veya kısa sürede yapamayacağım her şeyin konservesini yapıyotum. 

Özellikle bu minik kavanozlar çok işime yarıyor. Tek kullanımlık, bozulma derdi olmadan. 

Cennet elması konservesi yayınımda belirttiğim konserve aşamaların aynısını ketçabımızda yaparak konservenizi hazırlayabilirsiniz.

Konserve istemiyorsanız yine istediğiniz kaba aktarıp soğuduğunda buzdolabına kaldırın.
4 domatesten böyle 3-4 kavanoz çıktı. Miktar biraz düşüyor haliyle... Verimli bir çalışma beklemeyin :)

Daha fazla istiyorsanız tarifteki miktarları artırmanız gerekecek.

KONSERVE
BUNLARDAN 3 ADET OLDU


Ama bu son hali sanırım değer... Güzel değil mi?

EV YAPIMI KETÇAP FİNALİ

Alternatif tarif:
Bazı tariflerde tüm malzemeleri birlikte karıştırıp (karanfil ve zencefili de ezip) en son robottan geçirilip karıştırılmaya devam ediliyor. Bu da sizin için fikir olsun. Ben pürüzsüz istediğimden süzdüm.

Ayrıca tarifteki baharatlarla oynamanız mümkün. Damak zevkinize göre ekleyip çıkarabilirsiniz. Tamamen sizin zevkinize kalmış...


Tadına gelirsek; 
Evet ketçap gibi. Benimki biraz tuzluydu sanki, salçam sebebiyle (ev salçası) ve de şeker koymayıp meyveyle tatlandırdığımdan o hafif şekerli tat da olmadı. Bunları sadece bilgi amaçlı yazıyorum yoksa ben çok beğendim. Şekerle aram yok biliyorsunuz.




Sırada ev yapımı hamburgerle birlikte junior'a sunuş var bakalım ne zaman olacak :) 

Yapanların şimdiden eline sağlık, afiyet olsun...
Dağınık Anne

Her şeye ilgisi olan uykusuz, vakitsiz, dağınık bir kadın, 2014'ten beri de uykusuz bir ufaklığın annesi.
Blog onun terapisi, yemek kitabı, kütüphanesi, hayattan kareleri... İmla takıntılı, detaycı, teknoloji ve bulmaca meraklısı, yorumları blogunun baş tacı, kırmızı delisi, Sherlock ve Iron Man hayranı bir sağlık çalışanı. Sağ ve sol beyni eşit çalışan canlı bir savaş alanı. Seven, isteyen herkese blog yazmayı tavsiye eder. İlgi duyan herkesi de bekler!
Dağınık Anne: Yazıldığı gibi okunur... Okunduğu gibi anlaşılır...

BU YAZILAR DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

60 yorum:

  1. dağınıııkkk blog tasarımını mı değiştirdiin ben yokken buralarda neler olmuş ya hu! bayıldım bayıldımmm :) bu arada o ketçapa da ekmek alıp batırasım geldi öyle güzel görünüyor! diyetteyim ama ben dayanırım :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet cnm :) Ben de senin gibi çekilişle kazandım :D Uzatma arayı uğra sen!
      Evet o çemenimsi şey süperdi :9 hmmmm... :) Ekmeksiz ye sen madem :D Ne diyeti ;)

      Sil
  2. Oleeeeeeeeeee!!!
    Sonunda beklediğim tariffff ki :))
    Şeker yerine cennet elması, fikri güzel, yaratıcı insan ;)
    Ayy Dağınık! bendeki de ev salçası ve malum tuzlu, hazır salça ile deneyeceğim ben, bana ne :)
    Süper bir tarif, süper paylaşım, muhteşem görseller, sunum hali hele şahane! Eee daha ne olsun yakışır sana!!!
    Ellerine sağlık ama elinden de yemek isterim tamam deneyeceğim ama senin elinin lezzetini de tatmak istiyorum bilesin, al sana emrivaki, ama gelirken sana alacağım şey açık ve net yani :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah Fenommm!!! Dağınık yazana kadar senin domatesler çürüdü gitti :D Ne kadar oldu yapalı sen hatırlıyor musun? 1 aydan fazla o kesin de! Anca yazabildim bölük pörçük toparlaya toparlaya anca bitti işte ah vakitsizlik :)

      Ne güzel de yazmış ruh ikiziiimmm! Şiştim şiştim hehehe... Hele ki senden duymak????? :)))
      Gel duruyor kavanozlardan beraber yiyelim ;) Kavanozları kap gel ahaha :D
      Salçayı az da katabilirsin Fenom.
      İnşallah geldiğinde vakit bulur da sana elcağızlarımla eski Dağınık'ın yaptığı güzel şeylerden yapabilirim ;)

      Sil
    2. sen her türlü yaparsın Dağnık! hiç şüphem yok, elinden ne olursa yerim, sıkıntı değil yani ;)
      Domates yok elimde şu an ama bu tarifin kaçarı yok :)

      Sil
    3. Öyle mi dersin Fenom??? Ver gazı ver gazı gideyim baklava açayım :D

      Sil
  3. Ellerine sağlık canım,doğal ve katkısız ne güzel :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Benim Tutkum! Evet hem de şekersiz ;) Full sağlık :D

      Sil
  4. Bu çok güzel elinize sağlık :) annem mayonez yapardı eskiden artık hazırlara kaldık :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mayonez beni korkutuyor Gözde. Çiğ yumurta var ya... Çiğ yumurta et ve süt en korktuğum ve en çok bozulan ürün grupları. Ona mesafeliyim. Bir de uzun üsre dayanmıyor ki aslında en büyük sebebim :D Uğraşırım uğraşırım bir de yiyemezsek ağlarım sonra :D
      Senin güzel yapacağına eminim ama :)

      Sil
  5. ellerinize sağlık canım organik bir ketçap tarifi ne güzel

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Güzel ve Kültürlü! Benim malzemeler de organik gerçekten :) Daha junior'a sunmadım umarım beğenir :)

      Sil
  6. Bunun bir benzerini de ben yapıyorum. Çok sağlıklı bir tarif olmuş. Mutfakta en güzeli doğal malzemeler kullanmak . Juniour'u öperim afiyetle yesin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bloğunda varsa bakayım hemen Dilek, junior sonrası çok sağlıklıyız bildiğin gibi değil hehe :D

      Çok teşekkürler yorum ve öpücük için :* Isırırım ben onu :) İnşallah yer :)

      Sil
    2. Yok yazmadım bloguma ben sizle kadar becerikli değilim mutfak konusunda o yüzden yer vermedim blogumda :) Vallahi ısır yerime de ısır fıstığı. Kimbilir ne şekerdir :) Anne eli değmiş yemez mi?! :)

      Sil
    3. Senn? Bizler kadar becerikli değilsin????? Hmmmm ben bunu bir düşüneyim bence :D
      O da anne eli kavramına sıcak bakarsa yaşadık di mi Dilek ;))) İnşallah..

      Sil
  7. Birkaç ay sonra, bize de lazım olur bu tarif )) Elinize sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 12 ay sonrası rahatlık gerçekten yiyecekler için Sercan Durmaz :) Özellikle yumurta beyazı ve bal adına.. :) Beni en çok onlar sevindirmişti..
      Sağlıkla büyüsünler inşallah, hoşgeldin, teşekkür ederim yorum için!

      Sil
  8. Junior büyüyünce kavanoz boyutları büyüyecek gibi :)
    Domatesten muhtelif konserveler yaptım ama daha önce ketçap yapmayı denememiştim. Formülde tahmin edemeyeceğim tek malzeme sirke kullanımı oldu.
    Ellerine sağlık Dağınık Anne :) Daha çok paylaşım isteriz diyeceğim geliyor ama demeyeceğim. Kavanozlar büyüsün öyle :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah inşallah Zülal!!! Yine çok iyi anlamışsın beni :)))
      Yorumuna sağlık! Çok teşekkür ederim!
      Aslında bu kadar detaylandırmadan, karanfil, zencefil gibi bütünlerden koymayıp (veya toz) diğerlerini robottan geçirip konserve de yapabiliriz. Daha pratik olur :) Ben ketçap gibi olsun diye biraz kastım ilk denememde! Diğerinde daha kolaya kaçabilirim ;)

      Sil
    2. kolaya kaçmak yok hihihiiii

      Sil
    3. Yakalandııık :D

      Sil
  9. Ev yapımı ketçap hem pratik hem de ekonomik. Dışarıdan aldıklarımız katkı maddesi içerdiği için sağlıklı bulmuyorum. Tarifi de aldığımıza göre evde ketçap yapıp, gönül rahatlığı ile tüketebiliriz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah hem de ne katkı maddeleri Kader Kitiş ;( Malesef... Hiçbir şey olmuyor onlara...
      Evet aslında çok basitmiş. Aşamaları istediğiniz gibi değiştirebiliyorsunuz nasıl kolayınıza ve lezetinize gelirse :) Çok teşekkürler yorum için :)

      Sil
  10. Harika görünüyor elinize sağlık
    En iyisi evde hazırlamak, marketlerde satılanlar en kaliteli marka bile olsa nerede ve nasıl bir ortamda yapıldığını bilmiyoruz
    o yüzden evde yapmak en iyisi bence, tarif için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Gökhan Tekin :)
      Evet çok haklısınız, ortam iyi olsa bile katkı maddesi kaçınılmaz.. Başka türlü koruyamıyorlar çünkü. Bizim için olsa hazır daha kolay ama söz konusu junior olunca her şey değişiyor ;) Yoksa uğraşmazdım ;)

      Sil
  11. Satış var mı? Kilosunu kaçtan satarsiniz? :))
    Dağınık bu yoğunlukta boyle tarifler hazirla çek blogda yayınla helal diyorum. Cok guzel gözüküyor. Kahvaltilik soslara bayılırım. Posasini cemen olarak kullanmak super fikir. haftasonu malzeme alirsam denerim sanada foto gonderirim. seker olayını farkli bir sekilde degerlendirmene bayiliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Senin alabileceğin bir rakam değil Kitapçım servet servet ahahaha :D
      İnanır mısın 2 ay oldu heralde ben bunu yapalı! Sizinle paylaşmıştım sanırım? o zamandan beri yazacağım ve yayımlayacağım. Kaç defa oturdum başına! 2 cümle 2 cümle.. Anca şimdi kısmet oldu :) Öyle bir seferde yayın nerde?? Sizin seviyenize erişmem mümkün değil maşallah enerjine sevgine :)

      Posa daha güzeldi gerçekten :D Yap da gönder sen de :)

      Sil
    2. Evet paylasmistin. Ben var olan enerjimi harciyorum sen varolani bitirip ustune koyup yazmaya calisiyorsun daginigim

      Sil
    3. Canımsın :) (bak yine garip oldum ama silemedim de ;)) Sendeki kıpırık bende olsa düşünemiyorum :) İşte minik minik enerjilerle anca.. En büyük sosyalliğim ;)
      Kaybolma...

      Sil
  12. Gerçekten harika olmuş. Bloglarda gördüğüm tarifleri genelde deniyorum. Bunu da denemek isterdim ama domates yiyemiyorum. Afiyet olsun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hehe, sevmiyorsan uzak dur Neşeli :) Gerçi yiyemiyorum demişsin alerji mi var? Umarım yoktur.
      Yiyememene rağmen yorum yazdığın için çok teşekkürler :)

      Sil
  13. Ayy bu tarife bayıldım ve kesin deneyeceğim. Çok teşekkürler. Ambalajlı ürünlerden ne kadar uzaklaşabilirsek o kadar iyi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet Her Şeyden Konuşmalı.. Çok teşekkür ederim :)
      Junior sonrası üretim yerini biizm mutfakla sınırlı tutmaya çalışıyorum :D Ahh ah ne hallere düştüm :D

      ALternatif tarif de yazdığım gibi pratik yöntemleri de var. Hangisi rahatına gelirse :)

      Sil
  14. vallahi bravo denicem ben de heveslendim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dene dene Deep! Dediğim gibi hepsini birlikte atıp robottan da geçirebilirsin :) Teşekkürler

      Sil
  15. Ne güzel saglikli ketcap çok sevdim hazirlarim tadini sevmiyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hazır tükettiğim şeyler yok denecek kadar az artık D. Soygul. Özellikle junior'da. Gittikçe artacak evde yapılanlar sanırım :)
      Teşekkürler yorumun için..

      Sil
  16. Ev yapımı gibisi yok elinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Naz Ortabey, hoşgeldin :) Aynen ev yapımı her şeyi yerim :D

      Sil
  17. Bir ara ben de kendim yapiyordum ketcapi. Dogal tatlandirici katiyordum, gayet de güzel oluyordu. Bu tarif de cok güzelmis, elinize saglik:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doğal tatlandırıcı dediğin şeker yerine değil mi Ayşe? Sen de paylaşırsın belki bizimle :) Onu da deneriz!
      Çok sakin bir mesaj olmuş sana göre, hani çılgınlık ;)

      Sil
  18. Ne güzel bir tarifmiş bu böyle ellerine sağlık Dağınıkcım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Dreamcim, birlikte yemek de nasip olsa keşke di mi :)

      Sil
  19. Dostum sen de ne orjinal tarifler var. Bunu yaz gelince yapacağım. Şimdiki domatesleri sevmiyorum. Robottan geçirmeden kahvaltıda bana bana yesek olmaz mı:)

    YanıtlaSil
  20. Dostum sen de ne orjinal tarifler var. Bunu yaz gelince yapacağım. Şimdiki domatesleri sevmiyorum. Robottan geçirmeden kahvaltıda bana bana yesek olmaz mı:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İşte yemek değil de daha çok yardımcılar Günce :D (İsmini de Günce yaptım hayırlı uğurlu olsun kutlayalım bir ara :D).
      Hep Jr bulaştırdı! Hazır aldığım şeyleri nasıl hazır almayabilirim derken derken...

      Öyle de olurrr! Tembel adam yaratıcı olur ;) Bana banaaa... Bu malzemeleri her türlü tüketebilirsin! Bak ben posayı kahvaltıda götürdüm acımadım :D

      Şekil önemli değil diyorsan süzmene de robota da gerek yok :)

      Sil
  21. Harikasin sen yaaa... :) Bebeklerimiz icin nasil guzel bir tarif, emegine saglik. Bakalim birkac ay sonra ben neler yapicam :) Simdiden dusunuyorum :)

    YanıtlaSil
  22. Harikasin sen yaaa... :) Bebeklerimiz icin nasil guzel bir tarif, emegine saglik. Bakalim birkac ay sonra ben neler yapicam :) Simdiden dusunuyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canımmm Renkli Mutfak çok teşekkür ederimmm :)
      Sen benimle iletişime geç her besin için -hele ki sağlıklı olsun diye uğraşıyorsan- burada her şeyi yayımlayamıyorum ama seve seve paylaşır yardımcı olurum. Hiç şimdiden bunları düşünme! :)
      Öpücükler...

      Sil
    2. Çok teşekkür ederim canım, bunu söylemen bile çok güzel çok sevindim :) sağlıklı olması en önemlisi tabi desteğin için çok sağol canım:) bebişim daha 4.5 aylık bakalım artık :)

      Sil
    3. Oooo 6 aya az kalmış bile Renklii :) Maşallah! Bir süre sonra oturtabilmeye başlayınca biraz rahat edeceksin inşallah! Bu vakitsiz halinde bile ziyareti eksik etmiyorsun çok teşekkürler, çok tatlısın! Seni de blog dayanışmasıyla tanımıştım iyi ki tanımışım :)
      Kocaman sevgiler!

      Sil
    4. Heyecanla bekliyoruz canım, Nasıl oturucak neler yiyecek diye :)) teşekkür ederim güzel Dilek'lerin için :)
      Zevkle seni takip ediyorum ne demek, vakit buldukça benim için çok faydalı oluyor :)
      Bende seni tanıdığım için çok mutluyum, sevgiler karşılıklı :)

      Sil
    5. Canım Mutfakçım :) Yorumların çok keyiflendiriyor beni! Hele ki miniğinden sonraki vakitlerinde yazılmış olması! Her kelime x3 kelimeye değer en az :)
      İyi ki tanıştık!
      Çok sevgiler :)

      Sil
  23. Görünce aklıma salçalı ekmek geldi. Nasılda severim. Birde yogurt katacaksın ohh miss:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ooooh dadından yenmez Le Yan :) Ketçapla benziyorlar zaten! Hele o posa yok mu işte o tam ekmeklik ve yoğurtluk :) Tşkler!

      Sil
  24. Çok sağlıklı bir tarif,katkı maddelerinden uzaklaşmak isteyenlere birebir :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet Gül! Dediğin gibi Junior sonrası katkı maddesizlik ilk hedef! Umarım o da sever de hazıra hiç alışmaz :) Çok tşkler yorumun için ;)

      Sil
  25. Ketçap çox alan və yeyən bir insanam. Evdə həmişə ziyandır sağlamlığa deyilir əlbəttə .Amma evdə bunu hazırlasam rahat yeyə bilərəm məncə ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldin Nana Happy :) Yorumun için çok tşk ederim.
      Çok alan ve yiyen bir insansan evde de denemeni, hatta zevkine göre değişik ketçaplar yapmanı öneririm ;)) Aromaya göre değişiyor tadı :)

      Sil

Yorumlarınız benim için çok önemli! Olumlu olumsuz fark etmez, düşüncenizi paylaşır mısınız?
(Lütfen link bırakmayınız, link olan yorumları silmek zorunda kalıyorum. Anlayışınız için teşekkür ederim)

Blogger tarafından desteklenmektedir.