20 Şubat 2016

IZGARA KÖFTE TARİFİ (BEBEK İÇİN +7 AY)

MEATMAN-Fenom'un katkılarıyla

7.aydan sonra kıyma listeye girer... Anneleri bir telaş alır: nasıl yedirebilirim?
Çorbada veya pürede veriyorsanız ne ala. Fakat ben ya köfte yaptım ya da kıymalı krep

Izgara köfte tarifini hem genel olarak, hem de 3 farklı pişirme yöntemiyle aktaracağım:




IZGARA KÖFTE TARİFİ

Malzemeler:
250 g kıyma
Yarım bardak ekmek içi
1 küçük soğan
1 çay kaşığı kimyon
Yarım çay kaşığı karabiber
1 çay kaşığı kekik
1-2 yemek kaşığı sarımsaklı zeytinyağı (yoksa sade zeytinyağı)
İsteğe bağlı 1 diş sarımsak 
İsteğe bağlı maydanoz 
İsteğe bağlı pişerken domates dilimleri (+12 ay)
İsteğe bağlı tuz (+ 12 ay)

(Miktarları zevkinize göre değiştirebilirsiniz)

Yapılışı:
Kıymayı bir kaba alıp doğradığımız soğan ve maydanozla birlikte diğer tüm malzemeleri katıp yoğuruyoruz. 
Ne kadar yoğrulursa o kadar şekilli ve lezzetli olur. 

Yoğurduktan sonra elimize ceviz büyüklüğünde parçalar alıp düzleştiriyoruz.   

Not: Etin çiğ kalmaması çok önemli! Özellikle hamilelerde ve bebeklerde! Ben bu sebeple ilk yaptıklarımı oldukça yassı yaptım. Birincil hedefim çiğ kalmamasıydı. Fakat sonrasında yöntemi tutturup pişirme sürelerini netleştirince daha kalın köftelere geçtik. Yine bebek için yaptığınızda içindeki malzemelerde (baharat hariç) en fazla bir tanesini yeni yiyor olmasına özen gösterin.  

# Birinci yöntem: Klasik kuru köfte:
Az zeytinyağı koyduğumuz kapaklı tava veya tencereye dizip kısık-orta ateşte kapağını kapatarak iyice pişene kadar (her bir yüzey yaklaşık 5-10 dakika) çevirerek ısıtıyoruz. 

İLK DENEME YASSI KÖFTELER..
MERAK ETMEYİN, DİŞLERİ OLMASA DA ISLATIP YUMUŞATMASI ZOR OLMUYOR.  

Pişip pişmediğini anlamak için bir tanesini ikiye bölüp kontrol edebiliriz. 


# İkinci yöntem: Ispanaklı (veya başka sebzeli) Köfte



Fenom'un katkılarıyla

Bu da ıspanaklı köfte. 

Hazırladığınız köfte karışımına tavada öldürülmüş ıspanak (veya başka sebze) katıyorsunuz. Kıymanın ağırlığını alıyor ve demir oranını da arttırıyorsunuz.


# Üçüncü yöntem: Domates suyunda köfte
Eğer kuru değil de sulu istiyorsanız pişerken içine domates parçaları atabilirsiniz (+12 ay veya alerji yapmadığından emin olduğunuz zaman). Bu şekilde de şöyle tombik ve daha sulu ve lezzetli köfteler oluyor. 



PİŞİYOR ONDAN BUHARLI

Köfte tarifini hemen hemen hepiniz biliyorsunuzdur. Aslında damak tadına göre çok değişen bir tarif köfte. Ben ek gıda sorunsalı filmimizde köfteye bu şekilde başladım ve devam ediyorum. Tabi her defasında miktarlarda oynama olabiliyor. 

Özellikle bebeği için ilk köftelerini hazırlayan anneler ile paylaşmak istedim. 

Afiyet olsun!


-----------------------

İLAVE NOTLAR:

* Sebzeli yemeklerin içine et katarsanız besin değerini artırmış olursunuz.

* Her ne kadar demir emiliminin azaldığı hala tartışılsa da, ben emin olana kadar et ürünleriyle süt ürünlerini aynı anda tüketmiyorum.

* Et ürünleri çabuk bozulan ürünlerdir. Özellikle çiğ ete dikkat etmek gerekir. Çiğ etle temas eden malzemelerinizi mümkünse et piştikten sonra kullanmayın.

* Et piştikten sonra kısa sürede tüketmeye özen gösterin. Özellikle bebeklerde yemekleri 3 günden uzun süre bekletmeyin.   
Dağınık Anne

Her şeye ilgisi olan uykusuz, vakitsiz, dağınık bir kadın, 2014'ten beri de uykusuz bir ufaklığın annesi.
Blog onun terapisi, yemek kitabı, kütüphanesi, hayattan kareleri... İmla takıntılı, detaycı, teknoloji ve bulmaca meraklısı, yorumları blogunun baş tacı, kırmızı delisi, Sherlock ve Iron Man hayranı bir sağlık çalışanı. Sağ ve sol beyni eşit çalışan canlı bir savaş alanı. Seven, isteyen herkese blog yazmayı tavsiye eder. İlgi duyan herkesi de bekler!
Dağınık Anne: Yazıldığı gibi okunur... Okunduğu gibi anlaşılır...

BU YAZILAR DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

41 yorum:

  1. Adsız23:31

    Böyle bir bilgiyi bulmak çok iyi oldu teşekkür ederim :) Benim de yiğenim üç aylık oldu abime bunu tavsiye edebilirim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oo.. Allah bağışlasın queechan ne sevimlidir o şimdi! :) Gülücüklere de başlamıştır...
      7. ayı bitirsin beklerim bloğa ;) Öncesi için paylaşımım olamadı malesef :D
      Çok teşekkürler!

      Sil
    2. Adsız19:10

      Kesinlikle uğrayacağım bloga çünkü böyle paylaşımları anne ve babası bulamıyor pek :)

      Sil
    3. Çok mutlu olurum queechan :) Ne mutlu paylaşabilirsek yardımcı olabilirsek :)

      Sil
  2. Döktürmüşsünüz yine masallah daginigim fenomenim... sebzeli denemek isterim ıspanaklı olarak özellikle bayılıyor benim kuzum ete kıymaya tavuğa :)
    Damak tadını genişletmek lazım anasına benzemesin zira çok yemek ayırır :)
    Tariflerle beraber verdiğin dipnotlar bayılıyorum daginigim yine hem lezzetli hem bilgilendirici bir yazi olmus eline sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fenomenin bişi yapmadı ki Kitapçı Annem! Dağınık'ın inceliği o, hassas insan, kıyamamış bana, illa yazacak oraya buraya, eskitecek beni :))) hahahah kıskanmadın mı yahu :)) hiç hissetmedim şu an :)))

      Sil
    2. Evet Kitapçım hele ilk zamanlar ıspanak yumuşamasını da sağlıyordu iyi oluyordu. Tek yedirememiştim. Diğer sebzeleri de katabiliyorsun. Ceviz filan da katıyorduk biz baya oynadık üzerinde :)
      Bizim gurme de kime benzese gurme yapacak bir şey yok :D Kime çektiğini anlayamadık bile :D
      Dipnotlar evet, neredeyse sadece nottan oluşacak :D
      Teşekkürler Kitapçım ;)

      Sil
    3. Fenom fotoları düzenledi baksana cici olmuş di mi ;) Bu tarifle ilgili güzel fotoğrafım yoktu malesef, sayesinde güzel oldular ;)

      Sil
  3. Aaa Dağınık! çıkar şu 'Fenom'ları ıııııııyyy, ben ne yaptım ki Ruh ikizim, çok incesin ama bana değmezzzzz :)))) görende köfteleri ben yoğurdum sanar ama nerdeeee, altı üstü fotoları birleştirdim, bir iki efekt yani millet bakmayın Dağınık!a :))))
    Titiz oluşun, analık duygun ilk satırlardan yükselmeye başlıyor, imreniyorum sana ruh ikizim benim, 'keşke benim annem olsan hihihihhiiii' benim junior -olursa tabi :)- beraber büyütcez heee, yemekler senden kitap seçimleri kitapçı annemden, ben bloglara bakarım hehehheeeee :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaa Fenom :D Ne demek çıkar???? Sen bloğun ortağı değil misin ne ayıp :D İstediğim yere koyarım :) Hele de kabataslak alelacele çekilmiş fotolaral uğraşıp onları böyle sevimli hale getirirsen ;))) Eline sağlık!

      Köfteleri yoğurmanı da bekliyoruz tabi, fena olmaz, hayır demem :D

      Keşke senin de annen olsaydım Fenom (sen uyuyordun değil mi :D). Nerde öyle evlatlar şimdi aaah ah (sanırsın 50 yıldır anneyim :D).
      Senin junior'ın da inşallah geldiği zaman sağlıkla, tüm sağlık işleri bende hiç merak etme sen :D

      Sen blogları yönet biz juniorlarla ilgileniriz ;)

      Sil
    2. Dolaptan buz gibi süt ile dolu biberonu veriyormuş annem elime, yatırıyormuş çıt yok uyuyormuşum ama çok hastalanıyormuşum da baya iğne yedim zatüre faslı olmasın diye :)))
      Ayyy analarım benim, kıyamazlar bana da, bakarım tabi bloglara :)))

      Sil
    3. Aman Dağınık! fotoları yapmasına ne var yaa, gerçekten yazması daha zahmetli, hiç uğraşma olmadı ben silerim hehhheeee, yöneticiyim sonuçta :)))

      Sil
    4. FENOM! Gel yarın başla çocuğum olmaya hemen gel sigortanı da başlatayım :D Dolgun ücret, ek imkanlar! Ne istiyorsan :D
      Hastalığı gel bana sor hem çocukluk hem şimdi hep hastayım ben ya :S Allah dermansız dert vermesin diyelim :S

      Hiç küçümseme emeğini çok şirin oldular sayende :)

      Sil
  4. Elinize sağlık, yarasın kuzuya... Benimki de bayılıyor kofteye, ete :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Afiyet olsun Hatice :) Benimki de tantuni delisi :D Köfteyi de canı isterse değişiyor cins huyları var malesef :D
      Çok teşekkürler :)

      Sil
  5. Dünürümün canım yemek konusunda gelininin en sevdiği şeydi köfte ama artık çok yemiyor. Ben son iki seferdir soğan yerine pırasa ile yapıyorum :) tadı harika oluyor. Ve tabiki babası da böylelikle pırasa yiyor ;) çaktırmadan

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dünürüm, gelinime zaman ver kuzunun dönemi böyle, yiyecek gene inşallah ;) Biliyorum ben ;)
      Pırasa çok iyi fikir gerçekten! Sebze ben de koyuyorum ama soğan yerine kalıcı olarak pırasa çok mantıklı! Kış ayındayken hazır! Ben de değerlendireyim!
      Şşş.. Babasına söyleme sakın bir öğrenirse :D haahah

      Sil
  6. Dağınık, ne kadar de ince düşünüp, uğraşıyorsun!:))
    Ispanaklı köfte görünüş itibariyle benim bile ilgimi çekti :D Ispanak sevmesem de... :D
    Afiyet olsun miniğe :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Salıncak :) Canım, aslında neler neler yapacağımı düşünürdüm! Eskiden çok uğraşabiliyordum ve çok severim üretmeyi, değiştirmeyi, yemekleri süslemeyi..
      Ama gel gör ki geldiğim noktada fotoğraf bile çekemiyorum! Sofraya gitmeden alelacele yapılmış bir surat :)

      Çok teşekkür ederim buna rağmen böyle yorumladığın için ;))
      Öperim seni! :*

      Sil
  7. Ay domates suyunda köfte ne güzel yenir dağınık anne <3 valla şu hamaratlığın beni benden alıyor, ben hep basitlere kaçıyorum :)) üşengeçlik hatsafha da bak görüyo musun :D

    Gözde'nin Blog Günlüğü

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gözdecim eskiden hamarattım evet de artık diyemiyorum :) Domates suyunda değil mi? Ben de çok severim! Fırında hele.. Yanında patates? Uuu.. :)
      Köfte basit sayılır aslında. Bir hazırla bolca at buzluğa ;) Ya da hazırı var boşver Junior olursa uğraşırsın yorma kendini :D

      Sil
  8. Köfte çocukların bingo yemeği. Ben de olabildiğince yumuşak yapma ya çalışıyorum dişleri tam çıkmayınca çiğneme sorunu yaşıyorlar...eline sağlık. Bebisine de afiyet olsun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her defasında ayrı tarif oluyor aslında Günce :D Ben genel tarifi vermeye çalıştım :) Her şekle girebiliyorlar her şeyi katabiliyorsun köfte süper bir icat :D

      Ben dişsiz yedirdim bu nispeten sert köfteleri ;) İnan tükürükle ve damaklarıyla öyle güzel yiyorlar ki ;) Hatta oynadığı için daha da sevmişti ;)
      Şimdi dişleri çıktı daha yumuşak istiyor :D Artık pişirme konusunda da daha rahatım o buhardan görünmeyen şekliyle yapılıyor artık ;)

      Çok teşekkürler Güncem! Hepsine afiyet olsun, şifa olsun :)

      Sil
  9. Şuan nasıl canım istedi nasıl canım istedi nasıl canım istedi anlatamam :) Ellerine sağlık Dağınıkkk.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah keşke yakın olsak Dream :) Junior zaten bitirmiyor kalanları biz götürürdük mis :P

      Sil
  10. Bebeklerimize sağlıklı, iyi pişmiş et ürünleri yedirelim, sağlam nesiller yetiştirelim... Bebekler için çok güzel tarifler yazmışsın Dağınık, domatesli ve ıspanaklısı da var. Seç beğen pişir, eline saglik :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sloganını da atmışsın Zülal harikasın :D
      Daha çok yan ürünler paylaşıyorum sanırım :)
      Vakit olsa daha da paylaşsam keşke..

      "Geçecek" demeyi unutmuşsun Zülal hatırlat arada onu bana :D

      Sağolasın yorumun için, seni görmek hep keyif :)

      Sil
  11. Nasıl da ince ince her detayı atlamadan püf noktaları ile yazmışsın seni tebrik ediyorum :) emeğine sağlık canım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah Mutfakçım sorma bazen detaydan tarifi unutacağım diye korkuyorum :D Bu daha da "sakin ol" diyerek azalttığım hali :)
      Sabit tariften çok seçenek olması benim için çok önemli. Malzeme olmayabilir, damak zevkine uymayabilir, pişirme şekli farklıdır.. Seçenekli tarifler hep tercihim :)
      Çok teşekkürler tekrar tekrar :)))

      Sil
  12. Bebek olasım geldi :) Anneme söyleyeyim de ıspanaklı köfte yapsın bana ♥ Çok teşekkürler paylaşımın için ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldin Kızsal Şeyler :)
      Hele de yapan anne varsa her hali yenir :D Bebek olma ama bak bu tuzsuz :D hehe
      Ben çok sevdim ıspanaklı halini. Ispanak ve kıymayı yakıştırırım zaten :)
      Ben teşekkür ederim güzel yorumun için :)

      Sil
  13. Et yemiyor genelde çocuklar. Onun yerine kıymaya saldırıyor anneler. Ben de öyle yaptım tabii. İçli köfteyi de çok severim bizimki. Hem bulgur hem kıyma. .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet Sevdican çok haklısın! Et yedirmek zor oluyor, kıyma daha kolay ve lezzetli geliyor..
      Senden hamburger tarifim bekliyor da evde olup da yapamadım ne zamandır ;(
      Benimki bayılıyor parçalamaya :) İçli köftenin içini dışına çıkarır büyük ihtimal :D ama denenebilir çok teşekkürler :)

      Sil
  14. Elimde yarım kilo kuzu kıyma vardı oğluma yedirmek için dün o kadar tarif aradım bulamadım :( Bu tarife denk geldiğim iyi oldu hemde 7 aylık :)

    Buarada bloğunuzu takibe aldım bende beklerim.

    Sevgiler,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yenihayatımınilkgünü hoşgeldiniz. Üzüldüm dün karşılaşmamamıza ;( Umarım bir şeyler yapabilmişsinizdir?
      Evet içindeki malzemeler 7 ay için uygun. Sadece maydanoz ve sarımsağı daha önce denemediyseniz ikisini ilk defa aynı anda eklemezseniz garanti olur :) Meşhur 3 gün kuralı sebebiyle. Ve et iyice pişsin.

      İlk köfte deneyimimde çok gerilmiştim :D

      O 7 aylık miniğinizi ısırırım :) Bloğumdaki çoğu tarif 6-7 ay için. Umarım işinize yarar.
      İlave sormak istedikleriniz olursa da mailim: daginikanne@gmail.com

      Sevgiler, ben de geliyorum size..

      Sil
  15. Ailecek kofteye bayiliriz:) kızlara özel yapardım ama artık normal köfteleri yani bildiğimiz usül yapip yiyebiliyorlar yumurcaklar:) sizede afiyet olsun çocuklara et zeka olsun...ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ümmü Şahin, Köfteyi çocuklar genelde seviyormuş. Bizimki kafasına göre takılıyor bir yer bir yemez minik gurme :)

      Ben hala kızartma yedirmiyorum, ona özel tariflere de hala tuz atmıyorum. Yine de kızartma dışı -olur da- bizim köfteden yemek isterse tepsiyi sererim önüne :D

      Amin! Teşekkürler yorum için :)

      Sil
  16. uvv korem'in ellerine sağlık vede senin de dağınık. her ikinizin de on parmağında on marifet vallahi. bir an kendimi restoranta girmiş gibi hissettim. cidden bak. hani böyle birbirinden lezzetli yemeklerin barındığı menüyü eline alırsın, sonra ne sipariş etsem diye düşünürsün ya, diğer yandan da görsellere baktıkça hem karnın daha bir acıkır hem de kararsızlığın artar. en sonunda döşet sofrayı usta dersin, belki de demezsin. hah, kısaca işte o ruh haline büründüm. junior anneleri için harika bir tarif olmuş. ellerine sağlık dağınık'ım. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tatlı Riv'im gelmiş benim oh ya özlemişim seni ve yorumlarını gitme bu kadar :))
      Gelmiş ama hala aynı Rivim :) Yine başkalarına marifetli diyor :D
      Neyse yabancı değil marifetli olan biziz ama :D
      Gel seç beğen hangisini istersen yapalım sana :) Bir süre mutfak işi Fenom'da :D ben ketçap getiririm olmaz mı :D

      Sil
  17. Senem Girgin14:56

    Arkadaşlar bunları nasıl yediriyorsunuz bizim bebişimiz de 8 aylık patates azcık iri olsa yutamıyor�� Şuan severek yediği sdece çorbalar püreler bir de arılac mama. Ortalık herseferinde batıyor tabi����

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Senem hnm, hoşgeldiniz. ek gıdaya başladığınızda kendi yemeye başlarsa sıkıntı yaşamıyor. Ama en önemli kural dik oturması!
      Benim oğlumun ilk dişi 9,5 aylıkken çıktı; ona rağmen dişi çıkana kadar her şeyi yemişti (bu köfteler de dahil). Onlar damaklarıyla öyle güzel eziyorlar ki! Dişe ihtiyaç duymuyorlar. Erken yemeye başlarsa öğürme refleksleri daha önde olduğundan, boğazına kaçmadan da yemeyi öğreniyor.
      Ama her bebeğin huyu farklı; ben de oğluma püre veya kaşıkla yedirilenlerden yediremedim fazla. Hep kendi yiyebileceği parçalı şeyler yaptım.
      Blw yöntemi uyguladım; bebek nasıl yemek isterse öyle yesin; sizin minnak sizin yedirmenizi istiyor demek ki ☺️ Hepsi kendi seçiyor. Önemli olan o ☺️ Şifa olsun!
      Yine de yedirmeyi denemek isterseniz dik oturun ve çok yumuşamadan (dağılmadan) pişirdiğiniz sebze veye böyle yiyecekleri önüne koyun? Belki o da yer...
      ‘O tabak bitecek mi’ diye bir kitap var; ek gıdaya geçerken çok faydalı oldu benim için. Okumadıysanız tavsiye ederim.
      Yine de sormak istediğiniz olursa her zaman sorabilirsiniz ❤️

      Sil

Yorumlarınız benim için çok önemli! Olumlu olumsuz fark etmez, düşüncenizi paylaşır mısınız?
(Lütfen link bırakmayınız, link olan yorumları silmek zorunda kalıyorum. Anlayışınız için teşekkür ederim)

Blogger tarafından desteklenmektedir.