19 Şubat 2016

DİZİ TAVSİYE: SHERLOCK (2010-... /IMDB 9,3) WHY CAN'T PEOPLE JUST THINK

  SHERLOCK (AMA BBC SHERLOCK)! 

Bu diziyi izlerken hiçbir saniyesini kaçırmamalısınız!
SHERLOCK BBC



Baştan belirteyim kitaplardakinden farklı bir karakter ve günümüze uyarlanmış bir yansımadır bu. 
Dizi olduğuna bakmayın, aslında her sezonu 3 bölümden oluşan, her bölümün 1,5 saat sürdüğü ve kendi içinde tamamlandığı, aslında her birinden birer film yapılabilecek bir dizi. Karakterlerle ilgili olaylar için sıralı izlemek daha heyacanlı ve faydalı olsa da ayrı ayrı izlediğinizde de sandığınız kadar kopmazsınız. 
Malesef ki öyle düzenli aralıklarla da yayımlanmıyor... Birkaç yıl "bu sene kesin çıkacakmış" söylentileriyle geçiriyorsunuz. Çıkmadığı her ay bir hüzün kaplıyor sizi. Sherlock dizi hayranları ne demek istediğimi çok iyi anlayacaktır :)
 
Kardeş Payı dizisinin bir bölümünde de geçmişti: 

'3 bölüm için 2 sene beklemek...'. Bekledim, bekliyorum! Bu dizinin üzerine tanımıyorum. Benim bir numaram ve izlediğimden bu yana yerini kaptırmadı hiçbir diziye. 
Her izlediğimde gözlerim parlıyor ve 'bir insan bu kadar mı yakışır bir role' diyorum. 
'Sherlock Holmes değil mi?'
'Evet ama bu Sherlock Holmes o Sherlock Holmes değil'


Mükemmel seçilmiş karakterler:
Başta Sherlock olmak üzere karakterler sanki o rol için yaratılmışlar. Birlikte yaşıyor gibisiniz. Ayrıca bu Sherlock biraz genç.
En sevdiğim kısımlar "Moriarty" ile birlikte olanlar! Resmen Siyah-Beyaz gibi iki Sherlock izliyorsunuz. O diyaloglar tekrar tekrar izlenir. 

SHERLOCK HOLMES (Benedict Cumberbatch)
 "ZEKİYİM BEN!" DİYE BAĞIRMIYOR MU?
SHERLOCK


 DR. JOHN WATSON (Martin Freeman)
YORGUN WATSON

JIM MORIARTY (Andrew Scott)
BU İKİLİYİ İZLEMEK... KARAKTER YANSIMASINA BAKAR MISINIZ?

IRENE ADLER (Lara Pulver
SHERLOCK'TAKİ YERİNİ BİLEN BİLİR.. ONU ETKİLEYEN TEK KADIN!


Efsane bir görsel şölen:
Kamera arkası teknik detaylara hakim değilim, ama bahsettiğim işi hangi profesyonel yapıyorsa şapka çıkarırım. Sherlock'un beyninden geçenleri ekrana hızlı bir şekilde aktarılması, sahneler arası geçişlerdeki detaylar, olayların geçtiği mekanların tasarımı, kıyafetler... Kısaca her şeyiyle tam bir görsel şölen.  

KLASİK SHERLOCK




İnce espriler: 
İşte benim en sevdiğim konu :) Ukalalığın üzerine tam beden oturduğu bir karakterden çıkan kelimeler. Birer kelimeyle bile güldüren bütünleyici espriler. 
 
DON'T TALK LOUD
EVET ÇOK ZEKİYİM VE UKALAYIM
LEAVE ME ALONE


BU EFSANE SAHNEDİR

Ne desem boş, izlemelisiniz. 
Beyin doyuran bir dizi! 
Afiyetle...

ONA GÖRE...


{organikçizer'in karakalem Sherlock çizimi de burada}

En son yılbaşında özel bir bölüm yayımlayarak (The Abominable Bride)
ağzımıza bal çaldılar! Şimdi yine bekle ki yeni sezon başlasın ;(
 
-------------------
Son özel bölüm ile ilgili yorum (spoiler içerebilir?):
O düşüş sahnesi nedir öyle! Hiç yakışmamış Sherlock'a. Ama Moriarity'i görmek çok iyi geldi! O karakterin hep olmasını istiyorum :)
Dağınık Anne

Her şeye ilgisi olan uykusuz, vakitsiz, dağınık bir kadın, 2014'ten beri de uykusuz bir ufaklığın annesi.
Blog onun terapisi, yemek kitabı, kütüphanesi, hayattan kareleri... İmla takıntılı, detaycı, teknoloji ve bulmaca meraklısı, yorumları blogunun baş tacı, kırmızı delisi, Sherlock ve Iron Man hayranı bir sağlık çalışanı. Sağ ve sol beyni eşit çalışan canlı bir savaş alanı. Seven, isteyen herkese blog yazmayı tavsiye eder. İlgi duyan herkesi de bekler!
Dağınık Anne: Yazıldığı gibi okunur... Okunduğu gibi anlaşılır...

BU YAZILAR DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

64 yorum:

  1. Tabi ki bu yorumu çizimime atıfta bulunduğu için yapmıyorum. Yazılan her kelimenin altına imza atarım. Benim bu diziyi hiç izlemediğimi öğrenince "keşke benim olsa" gibisinden ne kadar şanslısın şimdi diye diziyi izlememi tavsiye etti. İyi ki etmiş, izleyin ama yavaş yavaş yedirerek izleyin tek seferde bitirmeyin! Her bölüm sinema filmi gibi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hehe hiç öyle düşünmedik Organik ;) (yalan!).
      Aynen yavaş yavaş, sindire sindire, tadını çıkara çıkaraaaaa...

      Sil
  2. Benimmm dizim bayılıyorum ne güzel yazmışsın ^.^ Yorum yazmazsam olmazdı görünce hemen işi bıraktım :D

    Gözde'nin Blog Günlüğü

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gözdeeeeee!!! Bak diyorum senle zevklerimiz çok uyuşuyooorr!
      Sherlock candır ;)
      İşini gücünü bırakıp yazmışsın, severim! Teşekkürler ;)

      Sil
    2. Valla bak ben diyorum sana yan komşumuz filan çıkma diye :D İlk ablam izlettirdi sonra bir baktım çekirdek kola bilgisayara kitlenmişim izliyorum :))

      Sil
    3. Haha :D Geleceğim bir gün evine Gözde :))) Ablana sevgi ve saygılarımı yolluyorum ve tebrik ediyorum çok zevkliymiş :D
      Hem de ne kitlenme!!!! :D

      Sil
    4. Kız Gözde! beni niye çağırmadın ki sen ne ayıp heee, olmadı böyle :)

      Sil
    5. Hehe ;D fenomm sensiz gitmem merak etme ;)

      Sil
  3. Adını çok duydum ama hiç izlemedim, bu akdar beğeniye izlemeliyim değil mi :)) Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dream! Organik'in dediği gibi izlemeyenlere 'keşkeee benim olsa' diyorum :) çok şanslısın! Kesinlikle izlemelisin!

      Sil
    2. Şu an değil Dream!, sen bu dizi bitsin 10 yıl geçsin öyle start ver ancaaa :))))

      Sil
  4. Hiç dizi izlemë kültürüm yok dağınık dünürümün :)) Ama izlemeyi denerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Figeeeen! Bu diziyi muhakkak izlemelisiniz! Seveceksiniz ikiniz de emin ol ;)

      Sil
    2. Anaaaaaaaaaaaam dünürler arası uyumsuzluk, cık cık cık, olmaz bu iş :)))

      Sil
    3. Ah Fenom ah! Dünürle önceden tanışsaydık bağımlı yapardım da :)

      Sil
  5. Dizi hikayelerinden çok daha güzel Dağınık :D Sherlock'un tüm hikayelerini okudum ve ondan sonra bir soğuma yaşadım. Hayalimdekiyle uyuşmuyordu ama dizi gerçekten kaliteli :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet Salıncak! Ben de kitaplarında aynı tadı bulamadım! Film ve dizisi çok daha başarılıydı çok haklısın (bir kitap severe bu yorum kötü oldu ama :D)

      Sil
    2. Senay Bn. duymasın, o da kitaplarını seviyordu hihihhhiiii gıybet zehirlemesi yaşatayım dedim :)))

      Sil
    3. Haha :D Fenom canım. Diziye rağmen mi? Vay be :)

      Sil
  6. benedict çok iyi yaaaa pek severim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benedict'e zeki rolü çok oturuyor yaaaa :) (Zeki rolü oynayabilecek oyuncular listem var benim Deep :D)

      Sil
    2. o listeyi de görelim bizzzz ;)

      Sil
    3. Fenom bir düzenleyim paylaşayım seninle :D

      Sil
  7. Söylediklerinize sonuna kadar katılıyorum. Her bir sahnesi sıkılmadan defalarca izlenecek dizilerden biri. Benim de seyrettiğim en iyi diziler arasında zirveyi oynuyor kendisi :D Oyuncular konusunda da hem fikirim, ancak bu kadar yakışabilirdi bir oyuncu Sherlock Holmes rolüne, adeta bu rolü oynamak için doğmuş çok sevgili Benedict'ciğim :D Benim için tek sorun Irene rolüne seçilen oyuncu. O kadına bir türlü ısınamadım, ısınamıyorum. Irene için çok başka isimler düşünüyordum ama ne yapalım... Güzel paylaşım, teşekkürlerr ^.^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok haklısın Gözde! İzlemediğim bir bölüm geldiği zaman gözümü kırpmaya korkuyorum :D Benim direkt zirvede :)
      Irene için bir kıskançlık söz konusu değil değil mi :P Açıkçası ilk başta bir durmuştum fakat sonra alıştım kendisine hatta başarılı buldum! "Etkileyicilik" kısmını çok güzel yansıtıyor o kesin! Spoiler vermeden de konuşulmuyor ama telefon sahnesi favorim ;) Çok istedim ama yazamadım o kilidi :D

      Sil
    2. Kıskançlık mı? Kim,ben mi? Yok canımmm, olur mu hiçç :D Şaka maka, oyuncuya diğer film ve dizilerinden antipatim var, Sherlock'da da görünce 'ayy bunu mu bulmuşlar' filan olmuştum. Sahnelerin vuruculuğuna diyecek yok ama, o da ayrı.. :D

      Sil
    3. Haha :D Gözde! :)
      Ben hatunu hatırlamıyorum nedense? Nerede oynamış bakayım. Tek bunda izleyince rahatsız etmedi demek ki :D O duyguyu biliyorum! Sevmediğin bir karakter en sevdiğin yapımda! Sherlock filminde Jude Law bende o etkiyi yapıyor! Allahtan bu kadının rolü çok değil :)

      Sil
  8. Yok yok... Kore Fenomeni ile birlik oldunuz, bana illa dizi izleteceksiniz :p Eski günlerime döneyim, azıcık kendime zaman ayırayım, yapılacak işler asla bitmiyor zaten deyip mısımı patlatıp dizi izleyeyim diye hep bunlar... Okudukça ne kadar özlediğimi hatırlıyorum gerçekten...
    Uzanıp, sevdiğim bir diziyi açıp, bölüm bölüm izleyip dinlenmeyi, azıcık dünyadan uzaklaşmayı özledim Dağınık Anne!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Blanaaaaaa ;) Fenom ne dedi bilmiyorum ama boşver Kore dizilerini ona sonra birlikte başlarız sen onca Sherlock izle bak sonra gelip "var mı böyle başka dizi" diyeceksin :D
      Dizi demek istemiyorum çok film gibi :)

      O özlemi nasıl anlıyorum bir bilsen ;( Patlamış mısır, uludağ cam şişe gazoz... İstediğin zaman yat, sabah rahat rahat kalk... Allah sevgisini veriyor :D

      Sil
    2. Blana K! bizle takıl hayatını yaşa, özellikle benle, çünkü Dağınık! juniordan pek bişi yapamıyor, zamansız insan hahahahahaaaa :)
      Bak hele bak ben Kore dizilerine laf etmeler, piiiiiiiiiiisss kıskeeennç, herkes bir gün izleyecek, ahanda yazdım :)
      Hiç özlemediğim şeyler hıııh, cipler, mısır ve türevleri, gazoz, kola, çay kahve, kurabiye hıııhh, gecelemeler falan oh ohhh :)))))

      Sil
    3. Ehehehe... Ne güzelsinizsiz yaa :) Aklıma girdiniz valla :)

      Sil
    4. Hahaha :D Ahan da Fenom hemen gelmiş, hiç dedikodu da yapılmıyor :D
      Hemmeeen ince noktadan da laflar gelmiş! Benim vaktim var bir kere ama daha verimli işlerde harcıyorum mesela sadece belgesel :P Öyle, elit bir insanım ben :D Bak bak nasıl da aklımı çeliyor... Gözleme mi dedin? Poğaça mı dedin :P mısır-cips-uludağ cam şişe! :)

      Sil
    5. Gel Blana gel :) Evet şu anki danışman Fenom ama benim de bir geçmişim var sonuçta :D Takıl bize :)

      Sil
  9. İlk iki bölümünü izledim. :) Çok iyiydi. Sizde çok güzel anlatmışsınız...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yağmur Tozu nasıl durdun ilk 2 bölümü izleyip :) 3'ü izlemeden nasıl durdun Yağmur :D
      Çok iyi çok! Hiç de bozmadı her bölümü ayrı güzel devam et lütfen :) Çok teşekkürler!

      Sil
  10. Bu dizinin namını çok çok duymuştum. Şimdi burada da öyle olduğunu okuyunca izleme ihtimalim çok yüksek :)
    Robert Downey Jr hayranıyım ve benim favori Holmes üm o sanırım :)) yine de yazın izlenecekler listesine bu diziyi almak lazım :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah Şenay!
      ROBERT DOWNEY JR! IRON MAAAAAAAAN!!!! = Diyeyim ben sana! İzlemediğim Iron Man veya Avengers yok, onun olduğu her filmi izlerim :) IRON MAN EN SEVDİĞİM MARVEL KARAKTERİDİR SIRF ONUN SAYESİNDE :)
      O ve sevgili Benedict bir numaralarımdan! Bir de Edward Norton var hakkını yemeyim :D Onların olduğu her şeyi izlerim! :)
      Sherlock Holmes filmi de harikaydı kesinlikle! Seçim yapmak zor olur. Ama ama ben Jude Law'ı sevemedim sevmiyorum ya :( o da olmasaymış keşke...

      Bunu izlemedin mi yoksa? Hemen izle hemen başla yazı bekleme :) Öyle uzun değil...
      (Ne çok yazmışım susayım artık :D)

      Sil
    2. Benimde benim de, kaçmaz o filmler :))) marvel her türlü gider...
      Benedict'i bilmem de Edward oy oyyy oyy! ayy bu kadar mı olur yine bee! bak ben jude seviyorum, sev onu :)))
      Ben de izlemedim bunu ki :) Filmleri ok ama dizi yok yani bende de :))))

      Sil
    3. Başka türlüsü düşünülebilir mi Fenom! Keyif ikizim :D ne güzel bir şey bu ya :)
      marvel candır can ;)

      Sil
  11. Çok merak ettim. Ben de izleyeceğim o zaman..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Renkli Pasta Sepeti ilk bölümde anlarsın hemen sevip sevmeyeceğini :) Umarım beğenirsin!

      Sil
  12. Buradan da bir kaç söz ve replikler bulabilirsiniz. http://semihkececioglu.blogspot.com.tr/2016/01/sherlock-holmesdan-sozler-ve-replikler.html

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Baktım Semih yine güldüm yine izleyesim geldi güzel toparlamışsın o sahneleri yaşadım tekrar :)
      "Kanunun diğer tarafında olsaydım en başarılı suçlu ben olurdum." bunu sık söylüyor değil mi ;) işte o diğer taraftaki de Moriarty! Onu da çok beğeniyorum! Teşekkürler!

      Sil
  13. Giflere bayıldım,en sevdiğim dizilerden biri olur Sherlock ama beklemek sabır istiyor gerçekten :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İstediğim birkaç taneyi bulamadım ama bunlar da hoşuma gitti teşekkürler Gül:)
      Sherlock için bekliyoruz mecbur! Başka bir şey olsa bırakmıştım :) Ne kadar küssem de her bölüm yayımlandığında barışıyorum :D

      Sil
  14. Biliyorum da seyretmedim aslında. Ellerinize saglık ne güzel tanıtmıssımız . Scharlock seyir listesine alındı ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Al al Bize Her Yer Okul :) Sherlock'u herkes izlemeli bence :) Yazarken bile heyecanlanıyorum :D teşekkürler!

      Sil
  15. Gelmiş geçmiş en iyi Sherlock Holmes filmidir gözümde. İlk gördüğümde aman demiştim yine mi Sherlock. Ama izleyince ve kalitesini görünce vazgeçemiyorsunuz. Yılbaşı bölümünü henüz izleyemedim ama aklımda... Sezonlar arasında çok ara veriyorlar. Yapımcıların bu huylarını sevmiyorum. Ama bir bildikleri vardır herhalde... Bu guzel paylaşım için tesekkurler :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ZÜLAL çok güzel anlatmışsın evet! En güzeli bu ve Robert Jr'ın filmi :) Dizinin keyfi başka tabi ;)
      "Kalite" evet anlatmak istediğim bu sanırım! Bırak zihinsel mutluluğumu, görsel olarak da öyle keyif alıyorum ki! O "Mind Pallace" sahneleri..
      Ortaya çıkan bölümleri gördükçe "geç olsun güç olmasın" demekten başka çare kalmıyor :)

      Yılbaşı bölümünün fragmanından keyif almamıştım açıkçası. Fakat izleyince hak verdim :) Sadece bahsettiğim gibi bir sahne var hoşuma gitmeyen. Onun dışında yine yapmışlar yapacaklarını :) Bittiğinde "yeni sezonu daha da ötelerler artık" demeden de duramadım ;(

      Sil
  16. Senden ala Sherlock mu var yaaa! Benim Sherlock'um sensin, benim literatürde Dağınık=Sherlock, o havalı gözlüklerle kesmeler, gezinmeler falan :)))
    Neyse... Dağınık!cım yaa ne güzel anlatmışsın ki sen ama, 'Ukalalığın üzerine tam beden oturduğu bir karakter' en sevdiğim tip ki :))) Nerede satılıyor? bana alsana ;) yap bi kıyak...
    O ımbd de en az senin kadar coşuk bu dizi için hee! Kitapçı annemden daha çok kıskandım şimdi ben bu Benedict'i ımmm ırrrr hırr...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu yorumu en sona bıraktım Fenom :)
      Nasıl sevindirik oldum! Ben ve Sherlock! Amanın! Bundan ala benzetilme mi var (bir saniye güneş gözlüklerimi ve ukela gülüşümü alıp geliyorum, hah). Evet Fenom evet, zaten "gerçek bir hikayeden" alındı karakter. Söylemeyim dedim ama madem konu açıldı evet o benim :P hehehe..

      Aynen! Hem de tam beden! :) Benimkilerden ödünç verebilirim :D
      Allahım çok şiştim ve uçtum ben :D

      Evet ya imdb bile 9,3 vermiş! Ben de 10 vereyim dedim de kullanıcı dedi bir şeyler dedi "müsait zamanda" diyip bıraktım :)
      Kim puan kırmış bulmak lazım :D

      Kıskanma kıskanma senin yerin ayrı ;))

      Tekrar tşk ikizim! ;) Eline sağlık...

      Sil
  17. Sherlock kesinlikle EF SA NE!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. KE-SİN-LİK-LE İPEK :D sen de bendensin :))) teşekkürler!

      Sil
  18. Sınavlar yüzünden uzun zamandır dizi izleyemiyordum. Tavsiye çok güzel olmuş, artık başlamak şart oldu :) Bu arada blogunuzu ilk defa ziyaret ettim, çok beğendim ve çok samimi buldum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldin sefa getirdin RenkliVitrin :) Bunu ilk sıraya almanı öneririm çünkü hem az bölümlü hem de her biri ayrı bir film gibi :)) sınav önce tabi ;) eğitim şart :D
      Çok teşekkürler sanimi yorumun için! Benim de sizin blogta içim açıldı özellikle renklerle ;)

      Sil
    2. Ayy çok teşekkür ederimm :))

      Sil
  19. Ahhh o ne güzel bir yılbaşı bölümüydü yahu! Adamlar demiş ki: "Peh sizin o izlediğiniz sherlock'ta biz beş on dakikaya bir film sığdırrız bee" :D Benim En beğendiğim ya da tek beğendiğim roman ve en beğendiğim dizi aynı isme sahip: SHERLOCK. Her neyse sherlock candır :D
    Evet bu sezonu sabırsızlıkla bekliyorum/z. :D
    Gülücüklü Kal anneeee... :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah Talha aaah... Bir de bekletip bekletip yayımlamıyorlar mı! Bitince boşluğa düşüyor hayatım :D Dizisi ayrı bir yerde...
      Ama o düşüş neydi Talha ya? Olmuş mu o düşüş soruyorum sana :)
      Sonraki sezon ne zaman haber alırsan bilgilendir ben artık takip edemiyorum ha unutma :D

      Sil
  20. bu diziye bayılıyorum. özellikle Ireneee!
    Doctor'un nasıl River'ı varsa, Sherlock'un da Irene'si.
    yeni sezon başladı mı, başlamadı mı? ne oldu, ne bitti hiçbir fikrim yok şu aralar bolcana animelere sarıp yabancı dizileri boşlandığım için. fakat hakikatten güzel diziydi. Sherlock'un, dizisini de, filmlerini de ayrı beğenirim. :)

    YanıtlaSil
  21. En son bir Christmas diye özel bölümle bizi biraz sakinleştirdiler Riv ama yok hala yeni sezon ;( Günler zor geçiyor böyle..
    Dizi tavsiyelerim var başka da, onları da böyle derleyeceğim (derleyemedi...).

    YanıtlaSil
  22. Yazının tümüne katılmakla birlikte, Kardeş Payı'nı araya sıkıştırma inceliğini alkışlıyorum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ANLAM :D Hoşgeldin :D
      Hiç gözünden kaçmamış evet Kardeş Payı'nı da pek sevmiştim :D Ahahah..

      Sil
  23. Ekşi'de bir yorum vardı''Bu geceki Sherlock'u iyi izleyin, bir sonraki bölümde yaşlanmış olacaksınız'' şeklinde. Gerçekten kült bir dizi. Adamlar her şeyde iyi; diyaloglar, senaryo, görüntü yönetmenliği, müzik..İnsanın yeteneklerinin sınırsızlığı ne kadar heyecan verici değil mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elif Sarı çok mutlu oldum yorumuna :) benim gibi Sherlock sever gördükçe çok seviniyorum ve kesinlikle doğru: bir sonraki bölümde yaşlanmış oluyoruz! Süper benzetme! Ben izlerken kendimden geçiyorum nefes almıyorum nerdeyse ;D anlatılmaz yaşanır değil mi :)
      Çok teşekkür ederim güzel yorumun için!

      Sil

Yorumlarınız benim için çok önemli! Olumlu olumsuz fark etmez, düşüncenizi paylaşır mısınız?
(Lütfen link bırakmayınız, link olan yorumları silmek zorunda kalıyorum. Anlayışınız için teşekkür ederim)

Blogger tarafından desteklenmektedir.