22 Mayıs 2016

KREP TARİFİ (AKITMA, CIZLAMA, BEBEK İÇİN +7 AY)

CIZLAMA-TARİFİ
KREP TARİFİ
Kaşıkla yemek yemeyen iştahsız bebekler için kurtarıcı bir tarif KREP.
Oğlumun yemekle arası hiç iyi olmadı, hala da öyle. İştahsız da olsalar bebekler genelde hamurişi ve ekmeği severler.
İşte ben de bu zaaflarından faydalanarak krep tarifini uyarladım ve ek gıda başlangıç döneminde yemediği her şeyi katarak yedirdim.


Bebek için 7 ay sonrası yazdım fakat bildiğiniz gibi her bebek kendine özeldir, eğer menüdeki malzemeleri daha önce denediniz ise 6 ay sonrası da yapabilirsiniz. 

Orijinal tarifi isterseniz de yayının sonuna ekleyeceğim.

BEBEK-KREP-7-AY
BEBEK İÇİN +7 AY

MALZEMELER:
• Bir yumurta sarısı (+12 AY için tüm yumurta)
• 1 tatlı kaşığı yoğurt
• Yarım su bardağı PAS (Buz poşetlerinden 6-8 top kadar): Su veya süt kullanılan her yerde PAS öneririm, nedir derseniz yayınım şurada. PAS yoksa yerine su (7-12 AY) veya süt (+12 AY) kullanabilirsiniz.
• Alabildiği kadar un (tam buğday unu veya ruşeymli un tercih sebebi): Boza kıvamını yakalayacak kadar.
Un miktarını azaltarak ekleyebilecekleriniz: tuzsuz ekmek içi, yulaf unu, bebeklere özel un karışımı, galeta unu (ben bunlardan ekleyeceklerimi ekleyip en son un ile tamamlıyorum). 

DEĞİŞİK-KREP
ŞEKİLLİ KREP TAVASI

İLAVE MALZEME ÖNERİLERİ: 
• Yiyebildiği pişmiş sebzeler, özellikle ıspanak çok yakışıyor: ben genelde sebzeleri tavada döndürüp krep hamurunu üzerine döküyorum.
• İyice kavrulmuş kıyma (+8 AY)
• Peynir
• Tuzsuz zeytin
• Domates (+12 AY) 

BEBEK-İÇİN-KREP
ISPANAKLI KREP, IZGARA KÖFTE (+8 AY), SEBZE

YAPILIŞI: 
Yumurta ve yoğurdu bir kaba alıp karıştırın, yoğurdun ve yumurtanın pütürü kalmasın. Tam yumurta koyuyorsanız çırpın.

PAS'ı (veya sütü veya suyu) ilave ettikten sonra karıştırın.
En son un karışımlarını ekleyin ve homojen olup boza kıvamına gelene kadar çırpın.

Orta ateşte ısıtılmış tavaya biraz yağ dökün ve yayın.


Krep hamurunu döktükten sonra tavanın sapından tutarak dairesel hareketlerle yayın.


Alt kısmının rengi döndüğünde spatula yardımıyla ters çevirin ve diğer tarafı da pişirip ocaktan alın.



KREP
İlk yaptığınız krepte kıvamını kontrol edin, içi hamur kalıyorsa biraz daha un ekleyebilirsiniz.

Tavaya döktüğünüzde hareket etmiyorsa da PAS veya süt veya su ekleyebilirsiniz. 



------------------------------------------------------

ORİJİNAL TARİF
SADE KREP
- 2 yumurta
- 1,5 su bardağı süt
- Yaklaşık 1 su bardağı un (boza kıvamına gelecek!)
- 1 çay kaşığı tuz
Yapılışı aynı, yumurtayı çırptıktan sonra diğer malzemeleri katarak istediğimiz kıvama getiriyoruz. 

AFİYET OLSUN!
Dağınık Anne

Her şeye ilgisi olan uykusuz, vakitsiz, dağınık bir kadın, 2014'ten beri de uykusuz bir ufaklığın annesi.
Blog onun terapisi, yemek kitabı, kütüphanesi, hayattan kareleri... İmla takıntılı, detaycı, teknoloji ve bulmaca meraklısı, yorumları blogunun baş tacı, kırmızı delisi, Sherlock ve Iron Man hayranı bir sağlık çalışanı. Sağ ve sol beyni eşit çalışan canlı bir savaş alanı. Seven, isteyen herkese blog yazmayı tavsiye eder. İlgi duyan herkesi de bekler!
Dağınık Anne: Yazıldığı gibi okunur... Okunduğu gibi anlaşılır...

BU YAZILAR DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

45 yorum:

  1. Benim ruh ikizim süper anne, keşke benim olsa 😂😂😂
    Şanslı Junior ah ah yese ne olur, biz kısır yapsa da yesek diye kaç ay bekliyoruz ki yıllanacak belli 😉
    Fotolar şahane çok da güzel süslemişsin... Kreatif yaklaşımlar ala...
    Hani diyorlar ya "ölüm yeter" bence cuk 😉
    Seviyorum seni ❤

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fenom :D
      Az kaldı bence uyumasına :S o zaman gelsin kısırlar :)
      Çok teşekkürler moral kaynağım!!!! Yok nerde işte idare edin bu halimle ;)

      Sil
    2. Atakan uyusun da kısır yiyelim diye duaya çıkalım biz nerede bizim grup yaa!!!
      Blana???? Komşum????

      Sil
    3. Zor yaparım deyince kayboldular Fenom, menfaat dünyası işte :P

      Sil
  2. canııım dağınıkııım kıyamam yaaa , iştahsız çocuk ne kadar yorucudur blirim :) ellerine sağlık yaratıcı anne, herşey çocuklar için valla. afiyetle yesin sıpacık annesi de çook mutlu olsun. ikinizi de kocaman öpüyorum ❤

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deryacım canım çok teşekkür ederim :) Şu dönemimde bu pozitif ötesi mesajların yorumların öyle iyi geliyor ki anlatmam çok zor! Yetemiyorum ben henüz.
      İştah 3.sırada Deryam,
      1. Sağlık
      2. Uyku
      3. İştah :)

      Uyuduğunda iştahı dert etmeye başlayacağım 4 gözle bekliyorum :D aaha
      Biz de seni kocaman öpüyoruz enerjik anne!

      Sil
  3. Bizim evde de sevmeyen yoktur akıtmayı :)) ellerine sağlık dağınık anne <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Siz de mi akıtma diyorsunuz Açelya :) Biz de öyle deriz ama herkes bilmiyor.
      Çok teşekkür ederim :)

      Sil
  4. Ellerine sağlııık, ben şimdi bunu pişirir kendim yerim :)))

    YanıtlaSil
  5. Elinize sağlık, dün biz de tüm gün boyunca çorbaydı mamaydı yedirmeye çalıştık ama başaramadık. bi de krep mi denesek ki o zaman :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biz beceremedik kaşıkla yedirmeyi Sercan Durmaz :) Mecburen hep parmak gıda denilen şeylere yöneldik.. Pankek de paylaşacağım o da kurtarıcı :D
      Teşekkürler yorum için :)

      Sil
  6. Akıtmayı sevmeyen varmıdır ki :) Çocuklar da en etkin çözüm hakikaten dağınık annem...
    Ben mücveride krep şeklinde yapıyorum, kabak un yumurta sadece.. Benim paşa sebze yemezken böyle kabak yediriyodum. Yoğurda batırıp batırıp atardım ağzına :)
    Ellerine sağlık ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldin Şebo :)
      Aynen mücveri de seviyordu bir zamanlar, fırında börek gibi yapınca. Senin yaptığın şekilde de deneyim kabaklar da çıktı artık mis :)
      Yoğurda bansam yemez cins benimki ama yanına ayran deneyim bakalım :D
      Yazarım sana :)

      Sil
  7. Bu lezzetli taktigi ben de yegenimde deneyecegim. Bu gune kadar onu hicbir yemek hilesi ile kandiramadik ama yine de sansimi bir deneyeyim, o yemezse ben yerim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Kader, dene bence de, içindeki her şey faydalı :)
      Genelde seviyorlar ki umarım sever o da ;) Yediklerini görmek kadar mutlu eden bir şey yok...

      Sil
  8. Geç keşfetmişim seni. Bizimki şimdi çekirdek çitliyor artık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haha :D Mucize anne :) Çekirdek de güzelmiş :D
      Bakalım biz o aşamaya ne zaman geleceğiz :)
      Kendiniz de yapabilirsiniz hala şans var bence :P

      Sil
  9. Vallahi benim ağzımın suyu aktı :)

    Bazen bu kadar değişik yemek nereden çıkıyor diye düşünürüm. Hiç yemem seçen çocuk maddesi gelmemişti aklıma bak. Kesin ondan da bayağı yemek çeşidi doğmuştur:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Handan! Senin şu nefis çay ne güzel gider değil mi yanına :) İçine de beyaz peyniri doldurup... oof of :D Çayına bayılıyorum zaten harika fotoğraf. Her gördüğümde bana çaya gelmişsin gibi hissediyorum :)

      Kesin kesin! Neler uyduruluyor biliyorsun :D

      Sil
  10. Çocuklar krepi çok severler de sebzesini hiç denemedim. Ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldin Deniz, bu yoğunluğunda uğraman çok mutlu etti teşekkür ederim :) Sen de şimdi süreci sıfırlayacaksın. Benim tarifler başlayacak yine bakalım :D
      İnşallah önce sağlıklı, sonra da iştahlı bir bebek olur yeni numaramız da ;)

      Sil
  11. Sevsinler senin kreplerini, bebek olasım geldi dağınıkcımmm 😋😋😉❤️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay Tigris harikasın yine enerji fışkırıyor yorumda :D
      Senin kuzulu kek kadar olmasa da naçizane :P
      Çok teşekkürler! Benden de kalpler <3 <3 <3

      Sil
  12. Kızım çok becerikli ve ben tüm tarifleri aldım.Ellerine sağlık, junioru çok öptüm:)Teşekkürler canım, sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ece ablacım çok severim aslında mutfağı, bayılırım uğraşmaya ama 2 yıldır çok az şey yapabiliyorum maalesef biliyorsunuz... Uyuduğunda yine başlamayı umut ediyorum bakalım :)
      Bizden de kocaman sevgiler ablacım, teşekkürler ziyaretin için!

      Sil
  13. Komşummm :)) bu şekilli krep tavalarından bizde de var ama hiç desen çıkmıyor en iyisi tavada yapmak diyorum çok uğraştırıyor yoksa :D ama sen atakan için ooo neler yaparsın bilirim seni ^.^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Komşum her tarafını güzelce yağlayacaksın önce, sonra da tam pişmeden çevirmeyeceksin :) Yoksa zor evet yırtılıyor...
      Çocuk yoksa uğraşma zaten tava en kolayı :D Tost makinesinde yapan bile var hahaha :D

      Sil
  14. Sen ne yapmışsın böyle Dağınığım :) tam da bugünlerde bize lazım olan bir tarif, hem değişik hem de çok sağlıklı... Kızıma mutlaka yapıcam :) çok güzel hazırlamış çok d'a güzel anlatmışsın okuyunca aklımda hiç soru kalmıyor :) şekilli tava bu tür mutfak ürünlerine de bayılırım :) bizde genelde hello kitty ve minnie hakim :)
    Ellerine sağlık canım, Atakan a afiyetler olsun:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım Sinemcim hoşgeldin :) Evet tam sizlik şimdi! Bak yemediklerini içine katabilirsin bunu seviyorlar genelde.. Eline alıp çiğnemeyi (dişi olmasa bile). Kıyma, sebze, peynir, meyve ne istiyorsan katabilirsin :)

      Haha kitty ve minnie çok şirin yahu :D Kız anası olmak başka tabi ;) Bizde seçenek az :D

      İnşallah senin miniğine de şifa olur canım! Çok teşekkürler!

      Sil
  15. Ayıcıklı krep tavan mı var, Dağınık Anne :)) Krep de pek severim :) Kısır zor diyorsan bence, bu da olur :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hehe evet Blana :D evde daha neler var bilsen :) Benim çeşitliliğim mutfakta :D Tuvalet masasına da mutfak eşyası koyabilirim o derece :P
      2 yıldır kullanamasam da zaafım var :)
      Bak krep dersen tamam! Atakana yaptıklarımdan getiririm bu oldu şimdi ;)

      Sil
  16. Tavan da ne güzelmiş Dağınığım.Krepi çok severim. Herşeye yakışan bir lezzet, yanına ne yaparsan yap.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel di mi Hanımım :D Atakan'dan önce almıştım o tavayı :) Biraz daha büyüyünce daha iyi algılar şekli. Ben de bayılırım krepe!!!!! Her şeyle yerim! En çok da peynir karpuz! oof of :D

      Sil
  17. Ben de çok severim krepi yaa, yine canım istedi şimdi :D Eline sağlık Dağınık anne, bu arada yeni tasarımına bayıldım, hele başlık süpeeer olmuş.. Hayırlı olsun :')

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gözde ben de çok seviyorum krepi çok fena ama :D Hem kahvaltıya hem akşam yemeğine.. her şekilde yemişliğim var :D Keşke ikram edebilsek.

      Sevdin mi gerçekten???? Çok teşekkür ederim çok mutlu oldum :)
      Temayı Gökhan yaptı, başlığı organiğin çizimleriyle ben tasarladım hehe :D

      Sevgiler :)

      Sil
  18. Çok iyi fikir.benim koca eşeklerde küçükken yemek seçmedi şimdi seçiyor.Krepde çok severler iyi oldu bu tarif sebzeleri ben şimdi onlara bir güzel gagalarım.Ellerine sağlık,keşke kreşlerde de yapsalar da o yavrular bütün gün,yetersiz beslenmese.Çok yaratıcı gerçekten.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merih, evet kreş konusunda ben de aynı şeyi düşünüyorum. Geçen gün bir yerle görüşmeye gittim. Menü genel olarak güzel ama yine de 2 yaşındaki çocuklar için çok sağlıklı değil. Bence şeker olmamalı en başta! Ne kadar geç alışırlarsa o kadar iyi işte... Her annenin hassas noktası gerçekten.

      Her sene ayrı icat çıkarıyorlar işte bir yediklerinin yüzüne bakmıyorlar :) Krep beni hep kurtardı! Tavsiye ederim şiddetle ;) Şimdi de yumurta yemiyor, kahvaltı etmiyor, yumurta ağırlıklı krep yapıyorum peynir vs katıp. Ne yese kar ;) Umarım sever senin koca eşekler de :D
      Sevgiler onlara ve sana :)

      Sil
  19. Benim oğlum yıllarca gıkını çıkarmadan yedi bu kreplerden. Krep candır, vazgeçilmezdir. Ama PAS kullanmadan yaptım , bir deneyemedim gitti PAS'nu. Bir gün başaracağım :) Ellerine sağlık canım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zülal ;D PAS benim baş tacım biliyorsun :) Özellikle 6-12 ay süt içemedikleri dönemde kurtarıcı :)))
      Aynen krep candır! Bu kurtardı bizi gerçekten. Kaşıkla bir şey yemedi hala yediremiyoruz, az önce bir krep yedi yine ;)

      Çok teşekkürler ;)

      Sil
  20. Duru'muzun hoşuna gidecektir bu annesi yulaflı karışımlar yediriyor kendisine .teşekkürler canım sayfa linkini atayım kendisine okusun:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet Hatice hnm, o da süt kullanamıyor peynir yapıyorsa PAS'la yapsın hem de kan can olsun şifa olsun güzelliğe ;)
      Çok teşekkürler

      Sil
  21. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  22. Benim bile canım çekti valla. Ellerinize sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Ceyda, hoşgeldin ;)

      Sil

Yorumlarınız benim için çok önemli! Olumlu olumsuz fark etmez, düşüncenizi paylaşır mısınız?
(Lütfen link bırakmayınız, link olan yorumları silmek zorunda kalıyorum. Anlayışınız için teşekkür ederim)

Blogger tarafından desteklenmektedir.