23 Haziran 2017

ŞEKERSİZ MEYVE KOMPOSTOSU - MEYVE SUYU TARİFİ (+6 AY)



sekersiz meyve suyu


Yaz geliyor. Ramazan çoktan kapımızı çaldı. Artık meyveler şenlik yapıyor, çeşitleniyor. Biz de bu durumdan çok memnunuz. Meyve çeşitleri arttıkça yüzümüz daha da gülüyor. 


Bu güzelim meyveleri yaş kış tadabilmek için de değişik yöntemlere yöneliyoruz. Meyve püresi konservesi bu yöntemlerden biriydi, şu ve şu yayınımda anlatmıştım. Şimdi ise oğlumun bir süredir müptelası olduğu 'meğme suyu (meyve suyu)'nu anlatacağım :) O böyle dese ve bu isimle içse de aslı bildiğimiz 'meyve kompostosu'. 

Tabii ki içinde hazır şeker yok! 

Bu yüzden bu tarifler şeker tüketmeyen/tüketemeyen herkes için geçerli. 


ŞEKERSİZ MEYVE KOMPOSTOSU -MEYVE SUYU TARİFİ (BEBEK +6 AY)
🍎 İstediğiniz taze meyveler 
🍎 İstediğiniz kuru meyveler (tatlı olsun istiyorsanız kuru üzüm, kuru kayısı ve hurma da katabilirsiniz. 
🍎 İsteğe bağlı karanfil ve tarçın (küçük bebekler için yapacaksanız eklemeyebilirsiniz)
🍎 Meyve miktarına bağlı olarak su (su miktarını istediğiniz yoğunluğa göre değiştirebilirsiniz. Meyveleri içine alacak kadar olsa bile yeter) 

Özellikle miktar belirtmiyorum. Evde hangi meyvelerim kaldıysa onları değerlendiriyorum. Biliyorsunuz özellikle yaz meyveleri daha çabuk yumuşuyor ve bozuluyor. Ezik olanları da miniklerin eline vermek zor oluyor. En lezzetli ve güzel çözümlerden biri komposto :) 

YAPILIŞI:
🍏 Taze meyveleri yıkadıktan sonra isteğe bağlı olarak kabuklarını soyuyoruz (kabuklarını atmıyoruz) ve büyüklüklerine göre doğruyoruz. 
🍏 Kuru üzüm ve kuru kayısı da ekleyeceksek onları da temizleyip çöpünden ayırıyoruz (tazesini kullanıyorsanız kuru üzüm ve kayısıya gerek olmayabilir).
🍏 Meyvelerin sığacağı kadar büyük bir tencereyi suyla dolduruyoruz.
🍏 Kabuklarını soyduğumuz meyve varsa kabuklarını bu aşamada suyun içine atıyoruz (bu kabukların verdiği koku, renk ve tat harika oluyor).
🍏 Suyu kaynatıyoruz. 
🍏 Kaynadıktan sonra kabukları sudan çıkarıyoruz. 
🍏 Hazırladığımız meyveleri kaynattığımız suyun içine yavaşça atıp kısık-orta ateşte yumuşayıncaya kadar pişiriyoruz. 
Karanfil, tarçın gibi baharatlar atacaksak onları da bu aşamada ekliyoruz (iki farklı kompostodan fotoğraflar ekliyorum). 


🍏 Mutfağı dolduran mis gibi kokunun tadını çıkarıyoruz. 
🍏 Meyveler yumuşadığında ve suyu rengini aldığında kompostomuz hazırdır.
🍏 Taze tüketecekseniz soğuduktan sonra dolaba kaldırabilirsiniz. 
🍏 Saklamak istiyorsanız piştiğinde kavanozları hazır edip sıcakken bildiğimiz konserveleme yöntemiyle konserveliyoruz. Konserve detaylarına diğer yayınımdan bakabilirsiniz. 
🍏 Ben yine minik kavanozlara sadece sulu kısımlarından ayrıca konserve yaptım. Bir yere giderken yanıma alıp rahatça götürebiliyorum. Size de tavsiye ederim. 
🍏 Ben şeker ilavesi yapmadım, yapmıyorum biliyorsunuz. Bu tarifte meyveler başlı başına şeker deposu zaten. Kendi tatları bize yetiyor da artıyor. Hatta ben şekerli olanlarını içemiyorum boğazımı yakıyor.
Siz tatlıya çok düşkünseniz veya kullandığınız meyveler ekşiyse: 
👉 Kuru üzüm, kuru kayısı, hurma gibi tatlı meyvelerden atabilirsiniz. 
👉 Piştikten sonra ılınırken bal veya pekmez ilavesi yapabilirsiniz. 
👉 İlk başta eklemek istemiyorsanız kullanacağınız zaman hafif ılık az bir suda bal veya pekmez eriterek katabilirsiniz. 

Nasıl tüketiyoruz? 
🌞 Emziren annelere özellikle tavsiye ediyorum. Biliyorsunuz yeni doğum ve emzirme döneminde her şeyi yiyip içemiyoruz, bu kompostolar hem lezzetli bir içecek hem de sütünüzün artmasına yardımcı oluyor (ben o kadar çok içtim ki!). 
🌞 İçinde bulunduğumuz ramazan ayının vazgeçilmezlerinden komposto. İftarda yemeğin yanında veya sahurda tüketip sıvı ihtiyacımızı karşılayabiliriz. 
🌞 Minikler için çok ama çok sağlıklı bir meyve suyu! Hazır paketli meyve suyu yerine kendi yaptığınız mis gibi meyve suyunu küçük küçük hazırlarsanız en azından evde sağlıklı bir içecek sunmuş olursunuz. Bunun için kompostoyu süzmeniz yeterli.
🌞 Tariflerinize yardımcı malzeme olarak katabilirsiniz. 
🌞 Daha miniklere robottan geçirip püre şeklinde yedirebilirsiniz. 

Afiyet olsun! Ufaklıklara yarasın!

Yorumlarınızı merakla bekliyorum.

-----

Benzer şekersiz tariflerimden:
Cennet elması konservesi
Meyve püresi ve konservesi
Şekersiz kolay dondurma 
Dağınık Anne

Her şeye ilgisi olan uykusuz, vakitsiz, dağınık bir kadın, 2014'ten beri de uykusuz bir ufaklığın annesi.
Blog onun terapisi, yemek kitabı, kütüphanesi, hayattan kareleri... İmla takıntılı, detaycı, teknoloji ve bulmaca meraklısı, yorumları blogunun baş tacı, kırmızı delisi, Sherlock ve Iron Man hayranı bir sağlık çalışanı. Sağ ve sol beyni eşit çalışan canlı bir savaş alanı. Seven, isteyen herkese blog yazmayı tavsiye eder. İlgi duyan herkesi de bekler!
Dağınık Anne: Yazıldığı gibi okunur... Okunduğu gibi anlaşılır...

BU YAZILAR DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

16 yorum:

  1. Belki bunlar minikler için ama sıfır şekerli günler niyetlediğim için bana da hitap ediyor. En basitinden şeker tuz alışkanlığını disipline etmek çocuğumuza borcumuz aslında, çünkü damak tadı kalıcı bir alışkanlık oluyor. Bu konuda duyarlı olmanız çok hoş, gerçek tadı zaten çok güzel oluyor. Bazılarına bir karanfil bir tarçın ilavesi yetiyor. Afiyet olsun size..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bunlar minikler için değil şeker tüketmeyen herkes için ;) Aynen ben de aynı mantıkla onun damak zevkini olması gerektiği gibi oluşturmaya çalışıyorum ;)
      Teşekkürler

      Sil
  2. Nefis gözüküyorlar, ben de şekersiz pişirsem bakayım bizimkiler beğenir mi. Olmadı biraz eklerim sonradan :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen Handancım sonradan eklemek çok kolay. Daha önce yapmadıysan içinde mutlaka tatlı meyvelerden olsun (üzüm, kayısı, tatlı erik vs), olmadı kurularından eklediğinde tadı oldukça yeterli oluyor ;)
      Sevgiler sana

      Sil
  3. Ellerine sağlık dağınık annem. Bu arada iyi bayramlar diliyorum sana ve ailene ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler Şebocum! :) Ben kurban bayramında yetiştim :D Kutlu mutlu olsun hepimize <3

      Sil
  4. Çok sağlıklı ve güzel gözüküyor.Ellerine sağlık canım benim :) Senin ve ailenin bayramını da kutluyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler Yurdagüldüm :) Ben de gelecek bayramınızı kutluyorum şimdiden :D

      Sil
  5. Ellerine sağlık. Miniğe şifa olsun. İyi bayramlar; diliyorum..:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. AMİN! Çok teşekkürler Safiye hnm ben de sizinkini kutluyorum ;)

      Sil
  6. Kompostonun şu an tam zamanı...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet ramazanda kurtarıcı! Benim için vazgeçilmez yemek yardımcısı ;) Teşekkürler

      Sil
  7. Ellerinize sağlık benim annem bi kere yapmıştı da küflenmişti :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben küflenme yaşamadım hiç. Dolapta saklıyorum gerçi ama. Konserveler de sapasağlam duruyor. Belki sıcakta beklemiştir?

      Sil
    2. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil
  8. Emeginize saglik

    YanıtlaSil

Yorumlarınız benim için çok önemli! Olumlu olumsuz fark etmez, düşüncenizi paylaşır mısınız?
(Lütfen link bırakmayınız, link olan yorumları silmek zorunda kalıyorum. Anlayışınız için teşekkür ederim)

Blogger tarafından desteklenmektedir.