8 Eylül 2017

EV YAPIMI ŞEKERSİZ ÇİKOLATA TARİFİ (+12 AY)


Şekersiz çikolata tarifi
Biliyorsunuz oğluma doğduğundan beri işlenmiş şekerli herhangi bir şey vermedim. Evde de olmaması için uğraştım. Olması gerektiği gibi şekerini doğal olarak gıdalardan aldı. Ben de şeker arayan bir insan olmadığımdan damak tatlarımız çok uyuyor. Bize göre meyve=tatlı. 

Şekersiz beslenenler –veya özel beslenme diyeti uygulayanlar- mutlaka “Bade’nin Şekeri” bloğunu ve sahibesi Sıla Hnm’ı biliyordur. Ben de kendisini ve bloğunu bilsem de, tanışma şansım, tarifini paylaşma isteğim üzerine oldu. Paylaşım izni ve sıcak tavrı için kendisine tekrar teşekkür ederim. Onun orijinal tarifi -ve diğer güzel tarifleri- şu adreste: 

Ben kendi favori tarifimiz ve eklediklerim ile devam edeceğim. 
Ayrıca denediğim örneklerden de notlar paylaşacağım.

ŞEKERSİZ ÇİKOLATA (DONDURMA) TARİFİ (BEBEK +12 AY):


MALZEMELER 
(malzeme miktarınıza göre oranlayabilirsiniz):

⏯ 1 yemek kaşığı kaymak (veya tereyağı)
⏯ 1 yemek kaşığı tereyağı
⏯ 1,5 yemek kaşığı kakao (veya 1 yemek kaşığı kakao+yarım yemek kaşığı keçiboynuzu tozu veya 1,5 yemek kaşığı keçiboynuzu tozu)
⏯ 1,5 yemek kaşığı pekmez + Yarım yemek kaşığı bal (veya 1,5 yemek kaşığı pekmez veya 1,5 yemek kaşığı bal)
⏯ İsteğe bağlı: Fındık, fıstık, kuru üzüm, kuru kayısı, hindistan cevizi vs

❗ 👶⏯ Bebek ve çocuklar için neler ekleyebilirsiniz:
Muz, bal kabağı püresi, meyve püresi vs.

YAPILIŞI:

➽ Kaymak ve tereyağını kısık ateşe koy, 
➽ Karıştırarak erit, 
➽ Erir erimez altını kapat biraz beklet  
➽ Pekmez ve balı ekleyerek erit
➽ Kakao ve keçiboynuzu tozunu katarak karıştır
➽ Fındık, fıstıki hindistan cevizi gibi ilaveleri kat

Çikolatamız hazır! 
Bu çikolata ile bir de mozaik pasta ve yaş pasta yapacağız :)

Dondurmak için:
🍦 Küçük kalıplara dök 👍


🍧 Çikolata kağıtlarına dök 👍

🍨 Dondurma çubuklarına dök 👍

Kalıbınız yoksa ⇢ bir buzdolabı poşetine yayıp rulo şeklinde sardıktan sonra dondurup sonrasında dilimleyip servis edebilirsiniz (aşağıdaki fotoğrafta ortadaki şekilde). 

Farklı dondurma ve sunum şekilleri

TADI NASIL?
Tadı bildiğiniz bitter çikolata gibi. İnanılmaz lezzetli. Bitter çikolata sevip de bu tarifi sevmeyecek birini tanımıyorum. 
Tam anlatmak gerekirse, bildiğimiz mozaik pastanın çikolata kaplaması gibi. 

NOTLAR:
👉 Oğlum çok sevdiği için bu çikolatayı farklı tarif ve şekillerle çok yaptım. Sütünü açık aldığımız için her kaynatma sonrası kaymakları buzlukta biriktirip sonrasında bu tarif için çıkartıyorum (siz de açık süt alıyorsanız bu şekilde kaymağı biriktirebilirsiniz). 
Ben kaymaksız hiç yapmadım. 

👉 Pekmez yerine sadece bal ile yaptığımda tadı biraz fazla tatlı oldu (genzi yakan bal tadı gibi...). Bu yüzden ben mutlaka pekmez ekliyorum, balı ilave olarak katıyorum. 

👉 Tahinli tarifi de yaptım. Tadı tahin pekmez gibi. Tam çikolata gibi olmadı. Eğer seviyorsa onu da deneyebilirsiniz. Hatta ben bu tarife tahin ekleyerek yaptım, onu da tavsiye ederim.

👉 Sadece keçiboynuzu tozu koyduğumda tam çikolata tadı ve rengi elde edemedim. O yüzden mutlaka kakao da ekliyorum. Ama siz tabi ki sadece keçiboynuzu tozuyla yapabilirsiniz. 

👉 Muz, bal kabağı, meyve püresi ilavelerinde: Bu ilaveleri bir kapta iyice ezip üzerlerine hazırladığım çikolatadan ekleyerek karıştırdım. 
Sonrasında yine kalıplarda dondurabilir veya mozaik pasta gibi bir poşette uzunlamasına rulo şeklinde yayıp dondurduktan sonra dilimleyebilirsiniz. 

👉 Meyve ve bal kabağı püresi tarifi için şu yayınıma bakabilirsiniz.

👉 Bebek muhallebisine de ekleyip puding gibi hazırlayabilirsiniz. Pirinç ununu da kendiniz hazırlayabildiğiniz şekersiz muhallebi tarifi de burada.

👉 Labne peyniri ile de karıştırıp bu sayede peynir yedirebilirsiniz. Labne peyniri tarifi de burada.

💧 Bu ilavelerin hepsi gayet lezzetli oldu. Özellikle sebze yedirmek için bal kabağı püresini düşünün derim :) 
Bu tarife tatlı patates de yakışabilir. Henüz denemedim ama deneyeceğim. 
Bunun dışında da ilaveye açık bir tarif, gerisi hayal gücünüze kalmış...
Karışıma çok müsait güzel bir çikolata tarifi.

👉 Aynı şekilde bu tariften mozaik pasta da yaptım. 
Ayrıca oğlumun 3 yaş doğumgünü pastasının kreması olarak bu tarifi kullandım (yukarıda fotoğrafları var). 
Şekersiz olduğunu anlamanız mümkün değil! Şiddetle tavsiye ederim. Onları da en kısa zamanda paylaşacağım. 


Oğlumu şekerli ve hazır gıdalardan (özellikle çikolata) uzak tuttuğum için bu tarife "çikolata" demedim. Dışarıda gördüğünde aklına bunu çağrıştırmasın diye düşünerek "kakao" dedim. İlk yaptıklarımda silikon kalp kalıpları da kullandığım için bu tarifin adı artık "kalp kakuğğğğ" :) Şekli ne olursa olsun bu isimle anıyoruz :)

Yemeğini bitirdiği zaman yiyebileceği, kendi başına da bir besin olan bu tarif bizim vazgeçilmemiz. İştahsız çocuklar için tavsiye ederim. Ancak yemekten önce vermeyin ki tıkamasın. Bizde kural "önce yemek sonra kalp kakuğ". 

💗 Bade'nin Şekeri bloguna tekrar teşekkür ederim. 

Afiyet bal şeker şifa olsun!
Dağınık Anne

Her şeye ilgisi olan uykusuz, vakitsiz, dağınık bir kadın, 2014'ten beri de uykusuz bir ufaklığın annesi.
Blog onun terapisi, yemek kitabı, kütüphanesi, hayattan kareleri... İmla takıntılı, detaycı, teknoloji ve bulmaca meraklısı, yorumları blogunun baş tacı, kırmızı delisi, Sherlock ve Iron Man hayranı bir sağlık çalışanı. Sağ ve sol beyni eşit çalışan canlı bir savaş alanı. Seven, isteyen herkese blog yazmayı tavsiye eder. İlgi duyan herkesi de bekler!
Dağınık Anne: Yazıldığı gibi okunur... Okunduğu gibi anlaşılır...

BU YAZILAR DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

26 yorum:

  1. Ay Elif, canım çok istedi. Yapmam lazım da malzemeleri temin edeyim. Ellerine sağlık canım kızım. Çikolata tadında günler dileklerimle öpüyorum sizi canlarım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım ablam, en bulunmayacak olanı kakao sanırım, diğer malzemeler kolay, sadece tereyağ ile yapsan bile olur :) Afiyet olsun <3 Çok teşekkür ederim <3<3

      Sil
  2. Çikolata pek seven biri değilim ama benim bile canım çekti :)Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim de çok aram yoktur Yurdagülcüm :) Neyse ki oğlum da çok tatlıcı değil damak tadını alıştırabiliyorum şimdilik çok mutluyum ;) Ben teşekkür ederim

      Sil
  3. Ayy çok güzel gözüküyor.Notumu alıyorum.
    Ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  4. Tam da diyet sürecindeyken harika bir yazı olmuş, teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  5. çok güzel fikirler teşekkürler :) harika görünüyor hepsi,malzemeler tamamlanınca deneyeceğim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Malzemeleri çok kolay :) Merakla bekliyorum, teşekkürler

      Sil
  6. İyi olduğuna sevindim hem de çikolata tadında,en kısa zaman da deneyeceğim.
    Ellerine sağlık.
    seni de oğluşu da çok öptüm.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım öğretmenim! Çok özledim gerçekten. Tedavi sürecim mevcut yoğunluğuma uzaklık da ekledi ama döneceğim :) Biz de seni çok öpüyoruz <3

      Sil
  7. Keçiboynuzu tozu tedarik edip çikolata tarifini denemeliyim. Çikolata tuketimimizde azalır bu sayede. Çok teşekkürler :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sen kesinlikle denemelisin Zülalcim. Dediğim gibi sadece keçiboynuzu tozu olunca rengi daha açık oluyor. Kakaoyla karıştırmanı tavsiye ederim ;) Normal çikolataya daha yakın oluyor o zaman ;)
      Merakla bekliyorum!
      Sevgiler :)

      Sil
  8. Mrb. Ben kaymaklı olanı yaptım ve buzluğa koyalı da 5 saat oldu ama halen donmadı ve kalıptan haliyle de çıkmıyor. Bir de sorum olacaktı; pekmezi ve kakaoyu ekledikten sonra tekrar ocağa koyuluyor mu? Ben koymadım. Kakao hani şu ham kakao mu, yoksa market kakaosu mu??? Şimdiden tşk edrim cvp lar için

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tekrar merhaba Sevim hnm, ben de kaymaklıyı yapıyorum hep :) Hemen donmuyor evet biraz beklemek gerekiyor içinde kakao yağı olmadığı için mozaik pasta gibi aslında :)
      Ben ilk yaptıklarımda bekleyemediğim için kaşıkla çıkarıp top top yapıp vermiştim 😃
      Sonrakilerde silikon kaplarda daha uzun süre dondurup öyle çıkardım.
      Diğer sorunuza gelince, tereyağ ve kaymak eriyince ocağın altını kapatıyorum ve tekrar kesinlikle açmıyorum! Siz de bal ve pekmezi mümkün olduğunca ısı altında olmadan eklemeye çalışın.
      Kakao bildiğiniz toz kakao (market kakaosu olur). Ben keçiboynuzu tozuyla eşit miktarda karıştırarak katıyorum.
      Ben teşekkür ederim yorumunuz için :)
      Başka sorunuz da varsa seve seve cevaplarım.
      Sevgiler ❤️

      Sil
  9. Muhteşem! Çikolataya bu kadar benzeyeceğini tahmin etmiyordum. Az önce yaptım, kaplara döktüm.. tavadaki kalanlarla birlikte resmen parmaklarımı da yiyecektim �� çooook teşekkürler!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba :) Nasıl mutlu oldum ben bu yoruma ❤️ Çok teşekkür ederim! Yaptıkça kendinizce çeşitlendirmeye ve kendi tarifinizi oluşturmaya başlıyorsunuz :) Afiyet şifa olsun!

      Sil
    2. Tekrar teşekkürler :) az önce yine yaptım, bu kez badem ve kuru vişne de ekledim. Bakalım nasıl olacak :)

      https://instagram.com/p/BhzWeFsBO-1/


      Sil
    3. Ben gördüm ve bayıldım harika olmuş :D bence uzmanlığınızı verdiniz artık bayıla bayıla izliyorum yaptıklarınızı :))))
      Elinize sağlık ❤️❤️❤️

      Sil
  10. Harika bir tarif,mutlaka deneyeceğim😊

    YanıtlaSil
  11. Ağzım sulandı.. bunu denemeli :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle deneyin :))) Herkese uygun ve çok lezzetli :)) Teşekkür ederim!

      Sil
  12. Cok guzeldi tavanın sonunu sıyırıp yedim vallah 😁 çok teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bunu duymak ne kadar güzel 😃 Çok mutlu oldum! Afiyet şeker şifa olsun, elinize sağlık!
      Yorumunuz için de teşekkür ederim ☺️

      Sil

Yorumlarınız benim için çok önemli! Olumlu olumsuz fark etmez, düşüncenizi paylaşır mısınız?
(Lütfen link bırakmayınız, link olan yorumları silmek zorunda kalıyorum. Anlayışınız için teşekkür ederim)

Blogger tarafından desteklenmektedir.