24 Ağustos 2016

MİM MİRİ MİM: GÖZÜMÜ KORKUTAN KİTAPLAR

Mimlere katılmayı çok seviyorum ve her mimde mimlenenlerde ismimi arıyorum :) Evet zaman sıkıntım yüzünden hemen dönemesem de bir mim listem var ve yavaş yavaş hepsini yapacağım. 

Sevgili Fenom, ruh ikizim, bu durumu bilmesine rağmen her mimde ismimi güzel bloguna yazar ve beni çok çok mutlu eder. Kendisine yine kocaman bir teşekkür....

Gelelim listemdeki mimlerden birine, gözümüzü korkutan kitapları yazacağız. On adet soru var bununla ilgili. Sevgili kitap kurdu Fenom bu soruları güzel kitap yorumlarıyla taçlandırmış ve şurada cevaplamış: Kore Fenomeni: Gözümü Korkutan Kitaplar. Keyif alacağınıza eminim. 

Gelelim benim cevaplarıma...

Kitap okuyamadığım yılları ve yıllar sonra okuduğum ilk kitabı şu yayınımda detaylı bir şekilde anlatmıştım, olur da bakmak isterseniz. Sonra "bu kız neden kitap okumuyor" diye kızmayın bana. Artık başladım :)



Mimi yapacaklar için soruları şu şekilde sıralayayım ve sonra cevaplarıma geçeyim:
1) Okuyamadığın bir kitap?
2) Zaman olmadığı için okuyamadığın bir kitap? 
3) Bir serinin devamı olduğu için okuyamadığın bir kitap?
4) Yeni çıkan ve okumadığın bir kitap?
5) Okuduğun bir kitabı beğenmediğin için o yazardan okuyamadığın bir kitap?
6) Havanda olmadığın için okuyamadığın bir kitap?
7) Çok büyük olduğu için okuyamadığın bir kitap?
8) Kapağını beğenip aldığın ama kötü yorumlar okuduğun için okumadığın bir kitap?
9) Okumaktan en çok çekindiğin kitap?
10) Uzun zamandır okunmayı bekleyen kitap?


---------------

1) Okuyamadığın bir kitap?
İnci Aral: İçimden Kuşlar Göçüyor.
Üniversitedeydim, en çok kitap okuduğum dönem olmasına rağmen bu kitabı bitiremedim içim bayılmıştı :) 

2) Zaman olmadığı için okuyamadığın bir kitap? 
Kitap okuyamama dönemime denk gelen "Cehennem". Ama okudum artık ve çok mutluyum... Yorumunu da ilk fırsatta yazacağım. 

3) Bir serinin devamı olduğu için okuyamadığın bir kitap?
Okuyamadığım değil sadece henüz okumadığım kitaplar var. Hayalevi Kralları Serisi. Başladım, devam edeceğim. İlk kitabının yorumu şurada



4) Yeni çıkan ve okumadığın bir kitap?
Çok :) 

5) Okuduğun bir kitabı beğenmediğin için o yazardan okuyamadığın bir kitap?
Gözlerini Sımsıkı Kapat: John Verdon. 
Aklından Bir Sayı Tut kitabını okudum ve maalesef konusu, yıllar önce mail listelerinde dolaşan ve cevabını bildiğim bir hikayeye aitti. Bu sebeple "nasıl oluyor" sorusunu başta soramadım. Sonlarına kadar çok sıkılarak okudum ama sonu güzeldi. Yine de başka bir kitabını okumak istemiyorum, şimdilik.



6) Havanda olmadığın için okuyamadığın bir kitap?
Devlet. Yıllardır okumamıştım. Sevgili Yağmur Tozu'nun tavsiyesiyle markette de ismini görüp ince bir kitap olarak da görünce direkt aldım, hemen okur bitiririm dedim ama yapamadım :) İlk sayfalarda isimlere konsantre olamadım, sonrasında da nedense kafamı toplayıp okuyamadım. Sanırım daha sakin ve uykumu aldığım zamanlarda tekrar elime almam gerekiyor. Bir de bendekinin sayfaları niye az diye düşünüyorum... Kitabevi ile alakalı sanırım, bir de onu kontrol edeceğim. Şimdilik park ettim :) Yağmur kızma bana :)

7) Çok büyük olduğu için okuyamadığın bir kitap?
Sofi'nin Dünyası. 

8) Kapağını beğenip aldığın ama kötü yorumlar okuduğun için okumadığın bir kitap?
Klon: 
Ancak sevgili Didemika'nın yorumundan sonra tekrar listeme aldım. 



9) Okumaktan en çok çekindiğin kitap?
Kişisel Gelişim, Dram, Romantik...

10) Uzun zamandır okunmayı bekleyen kitap?
Sherlock serisi. Sherlock'u seri olarak değerlendirmiyorum. Her biri ayrı kitap bence. Dizisine olan aşkımdan dolayı kitap listemde arkalara kaçıyor. Dizisini hala izlemediyseniz çok şey kaçırıyorsunuz, şu yayınıma bakabilirsiniz :) 




--------------

Gelelim mimlediğim isimlere... Liste kalabalık, Fenom'un mimlemediklerinden seçtim ama daha önce bu mimi yaptıysanız da çaktırmayın :) Yazmayı unuttuysam affola, okuyan ve yapmayan herkes mimlenmiştir ;)

Ece Evren'in Kişisel Blogu
Kurabiyecimis (Zehra)
Ayna Hikayesi (Aytül Örcün)
Karpuuz (Umut Kural)
Film Gündemi (Zülal)
İstanbul Hanımefendisi
Merih'in Atmosferinde
Örgü Çantam (Hatice Yazıcı)
Daha Mutlu Yaşam (Yurdagül)
Defne'nin Masalı
Adam Mutlu
Renklii Mutfak
Blogluyorum (Gökçe)
Derya'nın Spor Günlüğü
Anne Güncesi
Tokideki Ses
Şapşik Anne
EQ (Ayşe)
Deneyimli Anne
Simurg'un Kalemi
Menfi Ebru Taş
Handan (Bir)
Merve'nin Evinden
De Kubad
Oytunla Hayat
İçimdeki Masal Dünyası (Emine Bektaşi)
2 Çocukla Hayat (Gülşah)
Evrim'in Renkli Dünyası
Çay Molası

Bilgisayar başında olmadığımdan linkeri ekleyemedim kusura bakmayın..
Dağınık Anne

Her şeye ilgisi olan uykusuz, vakitsiz, dağınık bir kadın, 2014'ten beri de uykusuz bir ufaklığın annesi.
Blog onun terapisi, yemek kitabı, kütüphanesi, hayattan kareleri... İmla takıntılı, detaycı, teknoloji ve bulmaca meraklısı, yorumları blogunun baş tacı, kırmızı delisi, Sherlock ve Iron Man hayranı bir sağlık çalışanı. Sağ ve sol beyni eşit çalışan canlı bir savaş alanı. Seven, isteyen herkese blog yazmayı tavsiye eder. İlgi duyan herkesi de bekler!
Dağınık Anne: Yazıldığı gibi okunur... Okunduğu gibi anlaşılır...

BU YAZILAR DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

54 yorum:

  1. Adsız17:38

    eyvah!! çok zor bir mim olacak benim için ama teşekkürler!! :) yakında yayında olur. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Simurg :) Ben bile yaptım bak :D senin mimin de listemde biliyorsun ;)

      Sil
  2. harika bir mim bu! sorular da cevaplarınız da çok güzel :) ayrıa davetiniz için çok teşekkür ediyorum, yarın üşenmeyip katılacağım mutlulukla, çok sevgiler <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Evrim! Enerjin yeter ;) Merakla bekliyorum :)

      Sil
  3. Her mimde ismini mi arıyorsun, ay canım ya, bana gelen mimlere senin adresi vericiym gayrı :) Mim yapmayı sevmeyen nadir insanlardanım galiba. Beni kısıtlıyor gibi hissediyorum. Ama kitaplarla ilgili olduğu üçün bunu yaparım zaar. Cevaplarını zevkle okudum. Otobüsteyim, gözlerim kapanıyordu, açıldı :) Çokça sevgiler ❤

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hiç zorunluluk yok Emine, müsait olursan, yapmak istersen. Yani keyfine bak ;))) Evet yaz beni sağa sola pek mutlu oluyorum ;D
      Teşekkürler :))

      Sil
  4. Sherlock dizileri ve filmlerinden sonra kitapları sönük kalabilir. Ben sevemedim.

    Oy zor bir mimmiş düşüniim bakiim :)

    YanıtlaSil
  5. Sherlock hayranı olduğunu hatırlıyorum.Ama film ya da dizisini izlediğimde ben de kitabı okuyamıyorum;)
    Mim davetin için çok teşekkürler sevgili Dağınık.Bilgisayarımdan uzaktayim malesef ve onu çok özledim.İzmir 'e döner dönmez yazacağım.Sevgilerimle; )

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ama o diziden sonra kitap okunmaz ki! Biz ne yapalım?
      Ah İzmir güzel İzmirrr

      Sil
  6. Sherlock hayranı olduğunu hatırlıyorum.Ama film ya da dizisini izlediğimde ben de kitabı okuyamıyorum;)
    Mim davetin için çok teşekkürler sevgili Dağınık.Bilgisayarımdan uzaktayim malesef ve onu çok özledim.İzmir 'e döner dönmez yazacağım.Sevgilerimle; )

    YanıtlaSil
  7. Bir mimden yeni çıkmışken yeni bir mim:) Artık hafta sonu yazarım diye düşünüyorum:)Teşekkür ederim canım benim.Sorular biraz zor mu ne :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım uzmanım :) Sana zor diye bir şey yok ;)

      Sil
  8. Benim okumadığım ne çok kitap varmış burada :)

    YanıtlaSil
  9. Şu aklından bir sayı tut yok mu aahhh ahh 😀 Mümkünatı yok gidemiyorum kitapta bir sayfa bile. Sürekli kafam karışıyor. Ay bu kimdi bu da diye diye beceremedim bu kitabı bitirmeyi. Ama ahdım var bitiricem inşallah 😀

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de en az yarısında o kadar sıkıldım ki :) Diğer kitabına da hala başlayamadım :D

      Sil
  10. Komşummmmm gelmiş hoşgelmiş ^.^ Sevindirik oldum komşum yeni yazı görünce :)))
    Ben mimlere yetişemediğimden beri yapmayı bıraktım :/ Sen mimlememişsin beni :D 4. soruya verdiğin cevaba anti parantez açıp kendi adımı da ekliyorum :D Feno'm beni hep kore dizilerine alıştırınca kitaplarım yarım kaldı <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım komşum <3 Ben seni unutur muyum? ASLA! Bende de listeler şelale :( Artık yapabildikçe...

      Sil
  11. O zaman ben kısa zamanda Sherlock'u izleyeyim ^^ Ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
  12. Ayy hiç kitaplarla ilgili mim yapmamıştım Dağınık Anne'miz nasıl bir şey çıkar bilmiyorum teşekkür ederim ki beni unutmadığın için. :) En kısa sürede yapacağım inşallah.

    YanıtlaSil
  13. Sevgili Dağınık benide mimlemişsin teşekkür ederim. Fark etmişsindir uzun zamandır bir şeyler yazamıyorum, zira İstanbul da ki işim çok yoğun ve yorucu ama sizlerin yazılarını takip ediyorum tabi. Bu mim içinde affını isterim, ama bir köşede dursun onunda zamanı gelir, sevgiyle mutlu kalın..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne demek :) Ne zaman müsait olunursa... Teklif var ısrar yok :))) Sevgiler kocaman <3

      Sil
  14. Adsız11:43

    sevgili dağınık ben mim yapmama kararı aldım ki :D vaktim olmuyor çünkü. düşündüğün teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben 'yapmama' değil de 'geç yapabilme' noktasındayım. Umudumu kaybetmek istemiyorum :)

      Sil
  15. Aklından bir sayı tut, John Verdon'un en kötü kitabıydı bence de ve diğer kitaplarını çok çekinerek almama rağmen daha çok sevdim Dağınık😊 Yine de, ben hala emekli polisin yakalayıp ünlü olduğu, her kitapta o hep bahsedilen davanın romanını bekliyorum, yazmalı yani😃 Kafes'i okuyacağım listemde😊😊 Ellerine sağlık, harika bir mim olmuş😍😍

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Senin yorumunu esas alarak, normalde bida okumam dememe rağmen aldım ikinci kitabı Blanam :) Hala okuyamasam da elbet bir gün :) Kafes'i oku!

      Sil
  16. huhuuuuu :)))
    mimlenmişim :)))
    şu sıralarda pek bir koşuşturmacalardayım, blogla ilgilenemiyorum o sebeple...
    Ama en kısa zamanda yanıtlayacağım ;)
    Eylül diyelim biz buna :)))
    öperim seni ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de öperim Şebom! Söz konusu bensem asla acele yok, hehe..

      Sil
  17. Daha Mutlu Yaşam bloğunun sahibesi Yurdagül kızımın yazdığı gibi =Zooor...Aslında geçmişim zayıf bu konuda, lakin o kadar da değil.Milas'ta termometre 39 dereceyi gösterse de canla başla notlar alıyorum Dağınığım.Kalk bir halay çekelim dense ancak bu kadar zorlanırdım.(Dizlerim menisküs yırtıklarıyla dolu:( yoksa halay çekmeyi severim, halim de var)

    Hep Feno kızımın başının altında çıkıyor bunlar :)))) Sağol bir tanem.Sevindiğim şu ki, bu bir sınav olamaz...demek öyle görüntü veriyorum.Canımsın.Size önce hiç örneğini görmediğiniz bir mim hazırlayacağım.Artık güler miyiz, ağlar mıyız bilemem.Sevgiyle sarılıp öperim kızımı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ablam senin her mesajını keyifle ve mutlu bir gülümsemeyle okuyorum! İçindeki o kocaman pozitifin sana neler neler getirecek bak gör! Başta sağlık ve sevgi doldursun her yerini <3
      Çok seviliyorsun...

      Sil
  18. Uzun zamandır bekleyen kitapların Sherlock olması ve Aklından Bir Sayı Tut'u sevmemiş olmanı gözlerim kocaman kocaman açık olarak okuyorum şu an :D
    Vay be demek ki gerçekten renkler ve zevkler farklı olabiliyor :))
    Ben Sherlock'un dizisini izledim ayrıca, haber vereyim :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahahhaha tam da dediğin gibi olmuş cidden! Diziden sonra kitap için ne diyorsun peki :)

      Sil
  19. Dağınığım süper bir mim olmuş. Cevaplarını çok sevdim. Beni de mimlemişsin çok teşekkür ederim, ilk fırsat bulduğum anda yapacağım inş. Kocaman öptüm canım benim.

    YanıtlaSil
  20. Ben popüler anlamda okumayı bıraktığım icin böyle mimleri özenerek okuyorum.... Okumaya devam edelim de varsın korktuklarımız eksiklerimiz olsun. Biz su sıra çocuklarla jules verne okuyoruz ama ben çocuklara tek tek cumle cumle bazan kelime kelime açıkladığım icin cok uzun sürüyor bitirmek : (

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah ben okurken yoruldum :D Eskisi gibi zaten mümkün olmuyor! ne kadar çok o kadar iyi mantığıyla kitaplara bakıp duruyoruz :D

      Sil
  21. Öncelikle hoş geldin diyeyim Dağınık. :) Mimlediğin için teşekkür ediyorum. Soruların bazılarını cevaplayamayacağımı düşünüyorum. Fakat en kısa zamanda yapacağım. :)
    Sherlock'un serisini beklettiğine inanamıyorum Dağınık! (Ocağın altına ateş atayım azıcık :) Sevgiler diliyorum. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahaha güldürdün yine beni Zülalim :) İstediğin sorudan başlayabilirsin ve boş bırakma hakkın da var elbet :D
      Evet bak şimdi kızdım kendime! okuyayım hemen :D

      Sil
  22. Klon kitabını bende Didemika'da görmüştüm, hemen almıştım listeme, kötü yorum yapılacak bir kitap gibi gelmedi ama bilemiyorum tabi, şaşırttı beni. :D Devlet kitabı da gerçekten sakin kafayla okunması gereken, üzerinde düşünülmesi gereken kitaplardan birisi. Bende ilk seferde odaklanamamış yarım bırakmıştım, sonrasında tamamlamıştım. Keyifli okumalar, güzel mimdi. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok tabii ki değil, yazmıştım, kötü yorum değil de, okusam mı kısmına karar veremiyordum. Sonra ben de hemen listeye aldım :) İnşallah ben de bitirebilirim o kitabı :D

      Sil
  23. Merhaba,

    İyi olduğunu diliyor seni ve yavruyu öpüyorum.
    Buralara uğradığın zaman bana ses ver yoksa seni unutacağım.

    Söylemesi ayıp bu aralar hemoroidlerim azmış ve şu an acılar içinde kıvranırken aklıma geldin.
    Çünkü Cuma günleri Küçük İnsanlardan mektup yazamadım daha;
    Dikkatimi veremiyorum ve deli tavuk gibi dolaşıyorum,doğum sancısı gibi azıcık azalınca ağrılar yorumlara ancak bakıp cevap yazabiliyorum.
    Ama sen aklıma düştün neden bilmem,son yorumda azıcık olumsuz günler geçirdiğini söylemiştin.
    Geçti değil mi güzel,genç,akıllı ve başarılı annem....!
    Geçmediyse sana nasihat vermeye gelmedim sadece benim de canım şu an çok yanıyor ve paylaşıp,hafifletmek istedim. O kadar.
    Acılar keşke hep fiziksel olsa deyip geçerdim,dememek lazım mış yeniden öğrendim.
    Acılar kalbin içinde de olmasın,bedenin bir yerin de de kimselerin canı yanmasın demekle de olmuyormuş bunu yeniden anladım olacak,
    canımız yanmadan ağrısız sızısız günlerin kıymeti bilinmezmiş,yediğimiz içtiğimiz-çok çok affedersin dışkılarımız bile değerliymiş,bu aralar bunları iyi oldu hatırladım.
    Acımı hafifleten şey neyse onu yapmak için elimden gelen her şeyi yapıyorum şu an.Geçecek umuyorum.
    Elimden gelmeyenler için de dua edip bekliyorum.Çocuklarıma bakıp iyi ki varlar,çok şükür beni azıcıkda olsa anlamaya çalışıp çabalıyorlar.Sağolsun koca da öyle elinden geleni yapmaya çalışır ....
    Amaaaaa yine de ben ben kendime fazla acımadan-kendimi fazla ihmal etmeden,yolumu çizmem gerek,SONUÇ; BU hayat benim nefes aldığım sürece ben varım,nefes almıyorsam ben yokum...
    Onun için de nefes almama yarayan şeyleri kendim bulurum ve ohhhhh hava da bugün ne güzel miş
    Der,hiç olmazsa derin derin derin nefes alırım.....
    Beni okuyup dinledin teşekkür ederim.
    İstersen ben de seni dinlerim.Bu sana özel yorumdur.İstersen yayında kalır istersen silersin.
    ben senin gibi değerli anne ve anne adaylarını,çalışıp-üreten değerli insanları çok seviyorum
    HOŞÇAKAL...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım öğretmenim! O kadar iyi geliyor ki bana yorumların... Bazen 'ben mi' diyorum ama yine de mutlu oluyorum <3 beni böyle görmen ayrıca mutlu ediyor :)
      O kadar güzel özetlemişsin ki bana yazacak bir şey bile kalmamış...
      Güzel bir duadır 'Allah ruh ve beden sağlığı versin!' tek başına hiçbiri olmuyor.
      İnsanın neresi ağrıyorsa canı orada ya... Fiziksel acılar ne kadar kıvrandırsa da kalp acısı hep ağır mı basıyor ne?
      Hayatımı düzene sokmaya başlıyorum çok şükür... Çok yavaş da olsa ilerleme ilerlemedir :)
      Mutlu oldum bunu söylediğime de...
      Her zaman baş tacısınız <3

      Sil
  24. "Nerdesin sen Dağınııık" demeye gelmiştim, meğer mimlenmişim. Bu arada hakikaten çık ortaya, olmuyor böyle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir dağınık var benden içeri Gökçecim :D dönemedim bir türlü :(

      Sil
  25. Ayy ilk defa mimleniyorum... teşekkür ederim. O kadar çok ki okuyamadığımız fırsat bulamadığımız kitap. Kalemine sağlık bir çırpıda okuyuverdim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne demek! Asıl ben teşekkür ederim :)

      Sil
  26. Ayy ilk defa mimleniyorum... teşekkür ederim. O kadar çok ki okuyamadığımız fırsat bulamadığımız kitap. Kalemine sağlık bir çırpıda okuyuverdim

    YanıtlaSil
  27. Aa minlenmisim yahu 😂😂😂. Iyi ki yorum yazmaya ugradim. Daginikçim bloglari toparlayayim söz yapacagim gerçi ben de çok fazla okuyamiyorum bu ara.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sensiz olur mu Deryam :D Kalıcı dostum! Sevgiler kocaman <3

      Sil

Yorumlarınız benim için çok önemli! Olumlu olumsuz fark etmez, düşüncenizi paylaşır mısınız?
(Lütfen link bırakmayınız, link olan yorumları silmek zorunda kalıyorum. Anlayışınız için teşekkür ederim)

Blogger tarafından desteklenmektedir.