27 Aralık 2015

ŞEKERSİZ MUHALLEBİ (BEBEK İÇİN +6 AY)

ŞEKERSİZ MUHALLE

Bebek 6 ayı doldurduğunda başlayan "ek gıda" sorunsalının baş köşesindedir muhallebi :))) Aslında besleyiciliğinden çok benimki gibi uyumayan bir bebeğiniz varsa açlık için uyanmasını engellemek için kurtarıcıdır daha çok! Çünkü anne sütünün aksine muhallebinin doygunluk hissi oldukça uzun sürer.

Doğalım ben, aldığım gıda önemli, yiyecekleri ben yapmalıyım diyorsanız: Pirinç Unu Tarifi'me göz gözdirdikten sonra o Pirinç Unu'yla yaptığımız muhallebiye geçelim :)

Malzemeler:

Yardım bardak süt (12 ay öncesi için oldukça besleyici Peynir Altı Suyu veya Su
1 tepeleme yemek kaşığından biraz az pirinç unu 
Yarım yemek kaşığı irmik (irmik yoksa veya istemiyorsanız koymayabilirsiniz)
İsteğe göre 1-2 çay kaşığı pekmez
İsteğe göre 1/3 muz veya meyve konserveleri

Ben bebek için muhallebiyi kıvamlı yapıyorum. Kıvam ayarını pirinç unu ve irmik miktarlarından değiştirebilirsiniz. Fakat yarım bardak süt için yukarıdaki miktarları geçmesin bu oran (sade pirinç unu koyacaksanız 1 tepeleme yemek kaşığını geçmesin).

MALZEME KARIŞIMI
Küçük pişirme kabımıza önce sütü, sonra pirinç unu ve irmiği katıp orta ateşte sürekli karıştırarak pişiriyoruz. Bir süre sonra koyulaşmaya başlıyor ve fokurdayarak üzerinize parçacık sıçratmaya çalışıyor. Bu aşamada altını kısıp bir 3-5 dakika daha karıştırıyoruz ve altını kapatıyoruz!


KAYNAŞMA, FOKURDAMA


Bu şekilde de tüketilebilir fakat "ben tatlıya tatlı demem içinde şeker olmayınca" diyorsanız :) biraz ılınınca içine 1-2 çay kaşığı (veya şeker çılgınlık oranınıza göre daha çok :)) pekmez ilave edebilirsiniz.

Sonrasında da yine isteğe bağlı 1/3 muzu içinde ezip karıştırıp afiyetle yiyoruz veya yediriyoruz :)

Muz yerine, Cennet Elması Konservesinde anlattığım gibi meyve konservesi de ekleyebilirsiniz. Sonrası katımlar size ait :) 

Tarçın da çok yakışıyor!

Afiyet olsun!!


ŞEKERSİZ MUZLU MUHALLEBİ

Dağınık Anne

Her şeye ilgisi olan uykusuz, vakitsiz, dağınık bir kadın, 2014'ten beri de uykusuz bir ufaklığın annesi.
Blog onun terapisi, yemek kitabı, kütüphanesi, hayattan kareleri... İmla takıntılı, detaycı, teknoloji ve bulmaca meraklısı, yorumları blogunun baş tacı, kırmızı delisi, Sherlock ve Iron Man hayranı bir sağlık çalışanı. Sağ ve sol beyni eşit çalışan canlı bir savaş alanı. Seven, isteyen herkese blog yazmayı tavsiye eder. İlgi duyan herkesi de bekler!
Dağınık Anne: Yazıldığı gibi okunur... Okunduğu gibi anlaşılır...

BU YAZILAR DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

14 yorum:

  1. dağınığın mutfağına hoş geldiniz...
    yada dağınık ile mutfak keyfi mi demeliyim emin olamadım.
    bebekler için yapılan pudinglere, muhallebilere bayılıyorum. :)
    ayrı bir hoş oluyor tatları. görünce "evdekilere yaptırmalıyımmmm" dedim.
    yaptırmalıyım çünkü, mutfağa kendim girersem o mutfak mutfaklıktan çıkar ve tarifi tutturamama gibi bir durumum da var. biraz yemek işi kimyaya benziyor bana göre dağınık. :( bir türlü kimyamız tutuşmadı bizim.
    bu arada ellerine sağlık şefim. ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evdekiler listene isyan etcek bir gün Riv :) bak benim kolay dediklerime el at sen :) Ölçü sıkıntısı olmayan tariflere yönel! Bunda da çok önemli değil, maksimumu aşma yeter! Şeker istiyorsan ekle, ister meyve suyuyla yap tatlandır ;)))
      Öyle çizim yapan eller becerixiz olamazzz :))
      Dağınığın mutfağı tatsız-tuzsuz! Fotolar alelacele! Belki kurtarırsın beni de :)))

      Sil
    2. neresi tatsız-tuzsuz? dağınığın mutfağı şeker gibi. ^^
      vedeeee bugün meyve alıp deneyeceğim bunu şefim!
      haberdar ederim senide. :))

      Sil
    3. Hahaah :D merakla bekliyorum Riv!!!
      Her yerde paylaşırım "Riv'i mutfağa soktuk" diye :D
      Az biraz pekmez de katabilirsin ha :)))

      Sil
    4. Ne güzel yüreğin var senin ya Riv :)

      Sil
  2. Şekere hakikaten gerek yok. Alternatif malzemeler muhallebiyi tatlandırır zaten. Peynir altı suyu benim hiç kullanmadığım bir şey, ilginç geldi. Evde Peynir mi yapsak acaba diye düşünmeye başladım:) Eline sağlık canım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok tşk ederim Zülal :)
      Yorumların beni çok mutlu ediyor gerçekten.. :)

      Evet ben de şekere alternatif olabileceğini düşünüyorum.

      Ve inan PAS harika bir şey! Evde peynire gelince, en kolayı lor :) Onun tarifini de paylaştım, sabah kahvaltıda yoksa bile hemen sütü kestirip yapabiliyorsun :)
      Bir de labne.. Ayrıca bir mayaya gerek olmuyor, beyaz peynirden mayalıyorsun.

      Onun dışında genelde özel peynir mayası gerekebiliyor, ben bulamıyorum açıkçası..
      Bunları rahat yapabilirsin ama :)

      Sil
    2. Nasıl yani, kahvaltıya hemencecik lor peyniri yapıp yiyor muyuz? Tarifi bulayım ben...

      Sil
    3. Evet Zülal evet ;) en zamansızların kurtarıcısı :))) bul bul... Buldun sanırım ;)

      Sil
  3. Şekere hakikaten gerek yok. Alternatif malzemeler muhallebiyi tatlandırır zaten. Peynir altı suyu benim hiç kullanmadığım bir şey, ilginç geldi. Evde Peynir mi yapsak acaba diye düşünmeye başladım:) Eline sağlık canım.

    YanıtlaSil
  4. Peynir yapmaya heves ettim sayende Dağınık! bir yapayım denicem bütün tarfilerini :)
    Bu şekersiz muhallebiyi Riv! denedi, acep yaşıyor mu? hem de mandalina ile :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Korem! Cnm cidden lor öyle kolay ki :) bir yapsan...

      Riv tarifi modifiye etmiş haha :D
      Ama Riv'i mutfağa soktumm ya!! Her yerde anlatırım ben :)) hehhe..
      Aslan Riv! Senin elinden uçan tarifle kaçan tarif kurtulur :) ben seni ölçü sıkıntısı olmayan tariflerle başlatcam :)

      Sil
  5. Ellerine sağlık canım! Harika bir tarif bence de şekere hiiiç gerek yok. Benim tosbik de geceleri durmadan acıkıp uyanıyor lüp lüp arılac mamanın gecesini yiyor sonra mışıl mışıııl uyuyoruz diyecem ama nerdeee.. 🙈🙈

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çoook teşekkür ederim 🥰 Oy maşallah ona! Allah bağışlasın ❤️ Haha! Maalesef bende de pek işe yaramadı 😄 ne yaptıysam uyutamadım! 🙈

      Sil

Yorumlarınız benim için çok önemli! Olumlu olumsuz fark etmez, düşüncenizi paylaşır mısınız?
(Lütfen link bırakmayınız, link olan yorumları silmek zorunda kalıyorum. Anlayışınız için teşekkür ederim)

Blogger tarafından desteklenmektedir.