14 Haziran 2017

YOĞURT ÇORBASI TARİFİ (BEBEK +6 AY)




Yoğurt çorbası şüphesiz en sevilen, besleyici, doyurucu çorbalardan biri ve yapması çok pratik. Kendi mutfağımızdan da eksik olmayan bu çorbayı oğlum için de yaptım elbet. 

Besleyiciliği bir yana, evde yoğurt mayaladığımız için dönem dönem (hastalık, diş çıkarma sebebiyle veya hiçbir sebep yokken) ufaklık yemeyi reddederse bu güzelim yoğurtları da ziyan etmeyi hiç istemiyorum. 



İçinde yumurta olduğu için oğlumun bulunduğu aya göre tam yumurta (+12 ay) veya yumurtanın sadece sarısını (6 ay-12 ay arası) kullandım. Yumurtayı direkt yediremediğimiz çocuklar için de bir alternatif.
Yine bebek için tercih edebileceğiniz farklı pişirme ve hazırlama yöntemleri de tavsiye edeceğim. 
Genelde göz kararı ölçülerle alelacele yaptığımdan tam miktarlar için yemek sitesindeki "bebekler için yoğurt çorbası tarifi"nden yardım aldım. Sitede hem bebeğe özel hem de klasik yemek tariflerine ulaşmak mümkün oluyor. Siz de buradaki linkten miktarlara ve yapılışına göz atabilirsiniz. Buradan da yardım alarak kendime özel notlara ve fotoğraflara geçiyorum.


YOĞURT ÇORBASI TARİFİ (BEBEK +6 AY veya +12 AY)
MALZEMELER:
Yoğurt
Yumurta (+12 ay) veya yumurtanın sadece sarısı (6 ay-12 ay) 
Un (bebekler için farklı un karışımları kullanabilirsiniz)
Haşlanmış pirinç (veya pirinç unu veya pilav)
Zeytinyağı
Nane
Tuz (+12 ay)

Yumurta ve yoğurdu çırptıktan sonra diğer malzemeleri katarak sürekli karıştırarak kaynayıncaya kadar pişiriyoruz. 

Yoğurdun kesilmesini önlemek için pişirirken sürekli karıştırmak gerektiğinden çırpıcı kullanırsanız çorba daha pürüzsüz ve güzel oluyor. 




Eğer evde pilavınız varsa pirinç haşlamak yerine pilavınızdan katarsanız daha lezzetli olur ve pirincin haşlanma süresini beklemek zorunda kalmazsınız. 



Pütürlü yemek yemeyen bebekler ve çocuklar için ilave alternatifler (bu sayede küçük bebeklere de naneli yedirebiliriz):

👉 Yoğurt çorbasını tam tarife göre pişirdikten sonra ince bir süzgeçten ezerek süzmek;

YA DA

👉 İçerisine haşlanmış pirinç koymak yerine pirinç unu ilave etmek ve sonrasında yağ nane karışımını süzgeçten geçirerek eklemek (Bu sayede çorbanın tamamını süzmek zorunda kalmazsınız). Ayrıca pirinç ununu evde kendiniz yapabilirsiniz. 




Bizlere afiyet onlara şifa olsun :)
Dağınık Anne

Her şeye ilgisi olan uykusuz, vakitsiz, dağınık bir kadın, 2014'ten beri de uykusuz bir ufaklığın annesi.
Blog onun terapisi, yemek kitabı, kütüphanesi, hayattan kareleri... İmla takıntılı, detaycı, teknoloji ve bulmaca meraklısı, yorumları blogunun baş tacı, kırmızı delisi, Sherlock ve Iron Man hayranı bir sağlık çalışanı. Sağ ve sol beyni eşit çalışan canlı bir savaş alanı. Seven, isteyen herkese blog yazmayı tavsiye eder. İlgi duyan herkesi de bekler!
Dağınık Anne: Yazıldığı gibi okunur... Okunduğu gibi anlaşılır...

BU YAZILAR DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

14 yorum:

  1. Çok severim ben bu çorbayı.Bana hep çocukluğumu hatırlatır :)

    YanıtlaSil
  2. Yağız Mirza da çok sever yoğurt çorbasını :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Seven çocukların anneleri çok şanslı! Bir sürü besini birlikte alabiliyorlar ;) Şifa olsun hepsine <3

      Sil
  3. ohhh mis gibi bebek olasım geldi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bebek olmana gerek yok Hayelcim bu tarif herkes için ;)

      Sil
  4. Bence 9 ay ve üstü çocuklara taneli yedirmek en iyisi. Sonrasında her şeyi püre veya un haline getirmek anne için zorlayıcı. ÇocuklarIn çene kasları da hem güçlenir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben hiç püre yedirmedim. Her şeyi olduğu gibi verdim eline 6 ay itibariyle. Büyüdükçe mızmızlıkları artıyor ;) Kesinlikle yemiyorlarsa bu sadece bir çözüm ;)
      Çok teşekkürler!

      Sil
  5. Adsız21:42

    yaa yoğurt çorbası mis gibi elinize sağlık :) ben hala yesem olur muuu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bunun yaşı yok istediğiniz zaman yiyebilirsiniz ;) Tariflerim bebeklere özel gibi anlaşılıyor ama değiller :( Sadece bebeklerin ne zaman yiyebileceklerini not düşüyorum <3

      Sil
  6. Pişerken de miss gibi kokar. Afiyet olsun kuzucuğa..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet çok severim! Hepsine afiyet olsun Nahidecim ;) Teşekkürler

      Sil
  7. Dağınık annecim yine döktrmüşsün. En sevdiğimiz çorbalardandır eline sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay çok teşekkür ederim Birsencim ;) Afiyet olsun hepsine...

      Sil

Yorumlarınız benim için çok önemli! Olumlu olumsuz fark etmez, düşüncenizi paylaşır mısınız?
(Lütfen link bırakmayınız, link olan yorumları silmek zorunda kalıyorum. Anlayışınız için teşekkür ederim)

Blogger tarafından desteklenmektedir.